شهید آوینی

 

كتاب «فلسفه قدم به قدم» منتشر شد
كتاب «فلسفه قدم به قدم» (كتاب اول قدم اول) نوشته «حسین هاشم‌نژاد» انتشار یافت. این كتاب در دو فصل «كلیات فلسفه» و «فلسفه و معرفت‌های دیگر» تدوین شده است.
فصل اول شامل گفتارهای «تعریف فلسفه»، «نگرش متعالی به فلسفه» و «كاركردهای فلسفه» است و فصل دوم از گفتارهای «فلسفه و معرفت‌شناسی»، «فلسفه دین»، «رابطه فلسفه با علوم تجربی»، «فلسفه و كلام»، «فلسفه و عرفان»، «پیش نیازهای فراگیری فلسفه»، «فلسفه و فلسفه‌های مضاعف»، «فلسفه و سیاست» «فلسفه سیاسی در دنیای اسلام»، «فلسفه اخلاق» و «مكتب‌های و مسلك‌ها در فلسفه اخلاق» و «فلسفه علم» تشكیل شده است.

نویسنده در مقدمه كتاب نوشته است: «در این كتاب سعی شده مباحث مربوط به فلسفه با اسلوب «گفت و گو» مطرح شوند، تا اولا برای متعلم تنوعی به وجود آید و دیگر اینكه حالت یكنواختی متون طولانی ذهن و ذائقه خواننده را آزرده نسازد. ثانیا در این سبك متعلم در فرآیند یادگیری مشاركت دارد و همین باعث تمركز بیش‌تر، فهم دقیق‌تر و ایجاد علاقه بیش‌تر می‌شود. ثالثا در این روش نكات ابهام بحث شكافته می‌شود و مجهول و گنگ رها نمی‌شود.»
 
وی ادامه داده است: «این كتاب، كتاب اول از یك مجموعه است كه هدف فوق را دنبال می‌كند. در این كتاب بیشتر به ماهیت فلسفه، اوصاف آن و اقسام فلسفه‌های مضاعف پرداخته شده است.»

كتاب «فلسفه قدم به قدم» از سوی انتشارات «عابد» با 168 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و قیمت 1600 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo