شهید آوینی

 

3300 نفر در عربستان سعودی حافظ کل قرآن شدند

شورای جهانی حفظ قرآن کریم با حمایت از مشتاقان حفظ قرآن آموزشهایی به آنها ارائه داده است که طی یک سال 3300 نفر از مسلمانان عربستانی حافظ کل قرآن کریم شده اند.

شورای جهانی حفظ قرآن کریم در عربستان سعودی علاوه بر آموزش طالبان حفظ قرآن کریم و یاری و حمایت آنها، برگزاری  مسابقات بین المللی قرآن کریم را نیز به عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری اسلامی (اباء) این شورا طی یکسال به آموزش 3300 نفر از مسلمانان اقدام و آنها موفق شدند قرآن را حفظ  و خود را برای مسابقات قرآن آماده کنند.

در پایان مراحل حفظ قرآن مراسمی برای این گروه گرفته شد که دکتر عبدالله بصفر دبیر کل این شورا به همراه تعدادی از کارمندان و رؤسای حکومتی و امامان مساجد در آن حضور داشتند.

دکتر عبدالله بصفر دیروز در سخنرانی به مناسبت این مراسم با تشکر از شبکه های ماهواره ای که به ترویج دین اسلام از این طریق می پرداختند، گفت: این شورا تمام تلاش خود را به منظور آموزش قرآن کریم و بزرگداشت حافظان قرآن و توجه به این افراد انجام داده است .

دکتر بصفر تصریح کرد: عربستان سعودی تلاش می کند تا در خدمت به اسلام، مسلمانان، اشاعه این دین و تبیین جایگاه آن در همه جهان فعالیت کند.

دکتر بصفر در ادامه یادآور شد: قرآن در سرزمین عربستان نازل شده است ولی همه جهان را با نور خود روشن می کند و این امر باعث شده  تا عربستان مسئولیت بیشتری در اشاعه  این دین احساس کند.

دکتر بصفر افزود: عربستان نه تنها از حافظان قرآن حمایت می کند بلکه آنها را در اشاعه فرهنگ اسلامی و آموزشهای قرآنی یاری می کند.

وی با تشکر از همه حافظان قرآن گفت: این افراد نه تنها به خودشان بلکه به جهان اسلام خدمت می کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo