شهید آوینی

 
سخنراني مهم و منتشرنشده آيت الله مصباح در مشهد

Imageآيت الله مصباح يزدي گفت: فكر نكنيد كه با روي كار آمدن رييس‌جمهور مكتبي همه چيز تمام است سرچشمه‌هاي قدرت دست ديگران است و در حال مقدمه چيني و مهره چيني هستند تا از آن استفاده كنند. مگر يك نفر تا چه اندازه مي‌تواند مراقب همه باشد؟ اين من و شماييم كه بايد دقت كنيم تا در اوضاع مملكت خلل ايجاد نكنند.

 چندي پيش موسسه پژوهشي امام خميني همايشي با عنوان «هماهنگي و همدلي نيروهاي انقلاب در موضوع انتخابات خبرگان و بررسي عملكرد خبرگان رهبري» را در مشهد برگزار كرد. در اين همايش چهار روزه كه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد،آيت الله مصباح يزدي، رئيس موسسه امام خميني، حسين كعبي و عباسعلي كدخدايي از اعضاي شوراي نگهبان و حسين شريعتمداري، مدير مسئول روزنامه كيهان به سخنراني پرداختند.

آيت الله مصباح يزدي در اختتاميه اين همايش با انتقاد شديد از برخي اصولگرايان، خواستار هوشياري نيروهاي انقلاب در مساله انتخابات خبرگان رهبري شد.

آيت‌الله مصباح يزدي مهمترين عامل شكست مسلمانان در صدر اسلام را ضعف ايمان دانست و با اشاره به نمونه‌هايي از جنگ احد و چنين افزود: اين مسئله مختص زمان پيغمبر نبود، مختص زمان انقلاب هم نيست بلكه الي يوم القيامه ادامه دارد، چرا كه ما در معرض امتحان هستيم و خداوند خوب مي‌داند كه چگونه امتحان كند. و روح تمامي اين امتحانات اين است كه انسان چقدر بنده خداست. منافق از مؤمن با اين امتحان مشخص مي‌شود. اما متاسفانه اكثريت، بازنده اين امتحان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به انتخابات سال آينده خبرگان گفت: نبايد به ريش نگاه كرد يا به سپيدي مو ، بلكه بايد ديد چه كسي بنده خداست. بايد مواظب باشيم اولا خودمان را فريب ندهيم و بعد فريب تبليغات ديگران را نخوريم.

وي همچنين افزود: فكر نكنيد كه با روي كار آمدن رييس‌جمهور مكتبي همه چيز تمام است سرچشمه‌هاي قدرت دست ديگران است و در حال مقدمه چيني و مهره چيني هستند تا از آن استفاده كنند. مگر يك نفر تا چه اندازه مي‌تواند مراقب همه باشد؟ اين من و شماييم كه بايد دقت كنيم تا در اوضاع مملكت خلل ايجاد نكنند.

آيت‌الله مصباح يزدي در ادامه با اشاره به گروه‌هاي سياسي فعال تاكيد كرد: نقشه‌هايي از چند سال پيش كشيده شده است و كساني كه از آنها به هيچ وجه انتظار نمي‌رفت، گفتند: ولايت فقيه امري زميني است در حاليكه امام خميني مي‌فرمود: اين ولايت‌الله است؛?يعني حكم خداست و در صورتي كه ولايت فقيه امضا نكند حكم طاغوت است.

وي همچنين گفت: اين حرف‌ها سرنوشت جامعه را عوض مي‌كند.نبايد بگذاريم مردم را جهت بدهند و بعد ببينيم مردم چه مي‌گويند و همان كار را بكنيم بلكه بايد مردم را با معرفي اسلام هشيار نماييم و به حركتشان جهت دهيم.

رييس موسسه پژوهشي امام خميني با اشاره به انتخابات رياست جمهوري افزود: مگر در ايام انتخابات اين گونه نبود؟ اصولگرايان هر روز نظر‌خواهي مي‌كردند كه مشخص كنند چه كسي شانس بيشتري براي راي آوردن دارد و از همان حمايت كنند آيا اين شد اصولگرايي؟ فردا اين صحنه را به شكل ديگري تكرار خواهد شد. اينها كه اصولگرا هستند اينگونه عمل كردند، ديگران هم كه مشخص است چه مي كنند.

آيت‌الله مصباح يزدي در ادامه با اشاره به تبليغات انتخاباتي افزود: جمعي از بهترين افرادي كه انسان آرزو داشت مديريت مملكت در دست باشد كانديدا شدند، اما بنده به ياد ندارم در بين همين اصولگرايان كسي گفته باشد من وقتي رييس‌جمهور شدم از ارزشهاي انقلابي حمايت مي‌كنم. گويي دستور بود كه تبليغات سكولار داشته باشند. كسي كه براي چهار تا راي بيشتر از فرقه ضاله حمايت مي‌كند آيا براي شما چيزي از اسلام باقي خواهد گذاشت؟

رييس موسسه پژوهشي امام خميني در پايان خطاب به حاضرين تصريح كرد: اينجا كه شما ايستاده‌ايد جاي خوش‌بيني نيست بلكه جاي تيزبيني است با ايمان به خدا محكم بايستيد و از تهديدهاي امثال شارون و بوش نهراسيد.

منبع: سايت خدمت

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo