شهید آوینی

 
قرآن آمريكايی در هند «ممنوع» شد

هند ورود كتاب فرقان الحق _قرآن آمريكايی موسوم به هزاره_ را به اين كشور ممنوع اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از «هندوستان تايمز»، دولت هند با تصويب ابلاغيه‌ای گمرگی در مجلس اين كشور ورود كتاب فرقان الحق را به دليل مسائل امنيتی ممنوع كرد.
انتشار اين كتاب كه قرآن هزاره لقب گرفته است در آمريكا، خشم بسياری از محافل اسلامی در آمريكا و ديگر كشورهای جهان را برانگخيته است.
رهبران مسلمان معتقدند فرقان حق ترجمه تحريف‌شده‌ای از قرآن و توهينی آشكار به مسلمانان است.
اداره اطلاعات بين‌الملل آمريكا با انتشار بيانيه‌ای در پايگاه اينترنتی خود اعلام كرد: انتشار اين كتاب كار گروه كوچكی از مبلغان مسيحی است كه با هدف تشويق مسلمانان به گرايش به مسيحيت صورت گرفته است و اين موضوع هيچ ارتباطی با دولت آمريكا ندارد.

توضيح اينكه: اين كتاب كه توسط دو شركت انتشاراتی آمريكايی به نام Omega ۲۰۰۱ و wine press چاپ شده شامل ۷۷ سوره از جمله سوره‌هايی به نام الفاتحه، الجنه و الانجيل است و بسياری از عقايد اسلامی در آن مردود شمرده شده‌اند يا وارونه جلوه داده شده‌اند.
اين به اصطلاح قرآن ۳۶۶ صفحه‌ای كه به زبان‌های انگليسی و عربی چاپ و منتشر شده‌است در مدارس خصوصی كويت در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفته است.
در اين كتاب به جای بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم در ابتدای هر سوره بسم‌الله آمده كه در برگيرنده عقايد مسيحيان در مورد تثليث است.
در مقدمه اين كتاب چنين آمده است: «تقديم به ملت عرب و همه مسلمانان جهان. در عمق وجود هر انسانی اشتياق فراوانی برای رسيدن به ايمان حقيقی، آرامش درونی، آزادی معنوی و زندگی ابدی وجود دارد. اين متن (كتاب فرقان‌الحق) می‌تواند به اشتياق سمت‌وسو ببخشد.
در برخی نظرات ارائه‌شده درباره اين قرآن چنين می‌خوانيم:
ـ در طول ۱۴۰۰ سال گذشته هيچ اثر ادبی خلق نشده كه بتواند مانند فرقان‌الحق با قرآن مقابله كند(Bapt.it press).
ـ ... كتابی بهتر از قرآن كه به زبان عربی فصيح و زيبا و انگليسی قوی نوشته است (دكتر مايكل براون، استاد زبانهای سامی).
ـ پيام انجيل به روشنی در اين كتاب ديده می‌شود (يكی از مجلات پروتستان).
ـ فرقان‌الحق روشی نوآورانه و منحصر به فرد برای انتقال حقايق انجيل به مسلمانان است (رئيس يكی از مدارس مسيحی در خاورميانه).
در پايگاه اينترنتی آمازون، فرقان‌الحق اين‌گونه معرفی شده است:
اگر می‌خواهيد با اسلام يا مسيحيت آشنا شويد اين كتاب را بخوانيد، زيرا اين كتاب قرآن جديدی به نام پيام قرآن و انجيل را با هم پيوند می‌دهد.
در يكی از پايگاههای اينترنتی مسيحی به نام (messiah Gifts) كه ستاره‌ داود نيز بر بالای صفحه اصلی آن خودنمايی می‌كند(!؟) آمده است:
ـ كتاب فرقان‌الحق هديه‌ای به مسلمين است كه پيام صلح عيسی مسيح را به زبان عربی و انگليسی صحيح بيان ‌می‌كند. اين كتاب كه سوره‌هايش شبيه سوره‌های قرآن است موضوعاتی مثل عشق، نور، ازدواج، صلح، روزه‌داری و نماز را به شيوه جديدی توضيح می‌دهند.
پايگاه اينترنتی آمازون كه آخرين عناوين كتاب‌ها در موضوعات مختلف را به فروش می‌رساند به تبليغ اين كتاب پرداخته است و آن را قرآنی نوشته شده به شيوه جديد و منحصر به فرد خوانده است.
در يكی از آيات آن ازدواج با بيش از يك زن برابر با زنا دانسته شده و در آيات ديگر طلاق و جهاد حرام و غيرشرعی خوانده شده‌اند. همچنين در مورد ارث مطالبی در آن آمده كه مغاير با دستورات اسلامی است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo