شهید آوینی

 
هشتمین جشنواره پژوهشی شیخ طوسی در قم برگزار شد
هشتمین جشنواره شیخ صوسی با عنوان "جایگاه اهل بیت (ع) و تمدن اسلامی" و با هدف ارتقاء فرهنگ پژوهش و تحقیق، با حضور آیت الله امامی کاشانی در شهر مقدس قم برگزار شد .

 آیت الله امامی کاشانی در این جشنواره در قم گفت: اهل بیت نمی تواند از قرآن جدا باشد، همانطور که قرآن نیز نمی تواند از اهل بیت جدا باشد .

وی افزود: ائمه الگو و پیشوای همه ما هستند، هر انسان مؤمنی باید ، منش و رفتار آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهد .

آیت الله امامی کاشانی در مورد ولایت اهل بیت گفت: ائمه هدی، مبین قرآن و مفسر وحی هستند، ولایت آنها، ولایتی است که به اذن خدا به آنها اعطا شده است .

وی بزرگترین شانس و توفیق انسان را دریافت حقایق وحی عنوان کرد و افزود: علما و فقها علاوه بر داشتن سلاح علمی باید مرد عمل نیز باشند چرا که بدون عمل نمی توان اندیشه های ائمه خدا را تبیین کرد .

در ادامه این همایش حجت الاسلام اعرافی رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی کشور در مورد ویژگی های اهل بیت گفت: مقاومت در عین تدبیر و انعطاف پذیری، سیاست ورزی در برابر حیله های دشمنان، حفظ معارف اسلامی و امتیازهای علمی، اخلاقی و ایمانی از جمله امتیازات اهل بیت محسوب می شود .

وی همچنین مأموریت مرکز جهانی علوم اسلامی را تعلیم و تربیت علما و فضلا برای تبلیغ علوم اسلامی و تولید علم و اندیشه متناسب با نیازهای کشورهای دیگر جهان اعلام کرد.

در پایان این جشنواره یکروزه برگزیدگان بخشهای عمومی و فراخوان ویژه در زمینه های علوم قرآنی و حدیث، اخلاق و تربیت و فلسفه و عرفان، معرفی شدند .

جایگاه اهل ‏بیت (ع) در اسلام و تمدن اسلامى، مفهوم‏ شناسى اهل ‏بیت در قرآن و سنت، پیامبر و اهل‏ بیت، حقوق اهل ‏بیت، حب اهل‏ بیت، فضائل اهل ‏بیت، ولایت تکوینى و تشریعى اهل ‏بیت، علوم اهل ‏بیت، نقش اهل ‏بیت در تأسیس علوم اسلامى،اهل بیت و علم فقه، اهل ‏بیت، نقش اهل بیت در احیاء دین، اهل بیت و علم کلام و همچنین اهل ‏بیت وعلم تفسیر قرآن از جمله موضوعات جشنواره شیخ طوسی بود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo