شهید آوینی

 
استفاده از مکعبهای ساختگی برای آموزش مناسک حج بلا مانع است
مفتی مصر اظهار داشت: آموزش مناسک حج برای مشتاقان خانه خدا از طریق ساختن مکعب به منزله کعبه و طواف اطراف آن بلا مانع است.

دکتر علی جمعه مفتی مصر گفت: به منظور آموزش و تعلیم به راهیان خانه خدا استفاده از مکعبهائی که ساختگی دست انسان است و مظهر کعبه خانه خدا به شمار می روند، ایرادی ندارد؛ زیرا آنها با این وسیله خود را در جوی روحانی و فضائی مملو از معنویت احساس می کنند. از این رو آموزشها را بهتر یاد می گیرند، بویژه کهنسالان که حافظه و ذهن فعالی ندارند و نمی توانند آموزشها را بسرعت دریابند.

به گزارش خبرگزاری مؤتمر، مفتی مصر اظهار داشت: به منظور آموزش حاجیان مصر علاوه بر انتشار آداب و رسوم مناسک حج در روزنامه ها و از طریق تلویزیون و رادیو، به طور مستقیم کلاسهای آموزشی در مدارس خاصی برگزار کرده ایم تا آنها با طواف دور کعبه ساختگی تأثیر این سفر زیارتی را دریابند و خود را بیش از پیش برای این سفر آماده کنند.

علی جمعه تصریح کرد: تأثیر این شیوه آموزشی بسیار بیشتر است؛ زیرا تنها از وسایل شنیداری استفاده نمی شود بلکه از وسایل عملی نیز بهره مند می شوند و جمعه با اشاره به آموزشهای پیامبر اکرم (ص) به اصحابش در صدر اسلام گفت: پیامبر اکرم (ص) از شیوه های مختلف ومتنوعی به آموزش اقدام می کرد همچنین افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز آموزشهای خود را از طریق تصویر سازی به صحابه اش یاد می داد و این آموزشها در سخنان و احادیث " ابن مسعود" به طور کامل آمده است.

جمعه تأکید کرد: تصویر سازی و ساختن برخی از اماکن عبادی و یا نمادهای عبادی به منظور آموزش و فراگیری تأئید شده اند و استفاده از آنها بلامانع است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo