شهید آوینی

 
دانشجویان روش زندگی در دوران غیبت را از دیدگاه امام علی (ع) می آموزند

هفتمین و هشتمین جلسه از کارگاههای تخصصی اندیشه شناسی امام علی (ع) با موضوعات " امام عصر (عج) در نهج البلاغه " و " ایمان و جایگاه آن در نهج البلاغه " با هدف آشنایی دانشجویان با دیدگاه و اندیشه های امام علی (ع)، فردا دوشنبه 14 آذر ماه در دانشگاه تربیت معلم کرج برگزار می شود .

از کرج در این کارگاه تخصصی دانشجویی ، شرکت کنندگان با موضوعاتی چون ارزش نعمت ایمان و پاداش معنوی آن ، شناخت ارکان و اقسام ایمان ، تعریف و نشانه ایمان ، مرز شناسی ایمان ، شرایط ایمان کامل ، ره آورد ایمان ، ضرورت توجه به مبانی ایمان و راههای تقویت آن از دیدگاه امام علی (ع) آشنا می شوند .

بررسی نقش ایمان در علم ، جنگ، مبارزه با فساد زدگی ، نقش ایمان در مبارزه با فساد زدگی و اجرای عدالت ، نقش ایمان در ساده زیستی انسانها ، ویژگی های ایمان ، آفات ایمان ، الگوهای کامل ایمان ، نقش ایمان به خدا در وحدت اجتماعی و .....از دیگر موضوعاتی است که در این کارگاه تخصصی دانشجویی از دیدگاه امام علی (ع) مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در کارگاه تخصصی" امام عصر (عج) در نهج البلاغه " دانشجویان با اندیشه های امام علی (ع) درباره روش حکومتی امام زمان ، ره آورد حکومت امام زمان ،شناخت آخر الزمان و غیبت امام زمان، سیمای حضرت ولی عصر ، ویژگی های قیام و حکومت امام زمان (عج)شناخت یاران امام زمان ، روش زندگی در دوران غیبت امام زمان (عج) امام زمان و احیای قرآن و سنت پیامبر ، امام زمان و استقرار حکومت عدل الهی و موضوعات مختلف دیگر آشنا خواهند شد .

40 کتاب نیز به صورت موضوعی و توصیفی درباره امام علی (ع) و نهج البلاغه و حضرت امام زمان (عج) در این کارگاه به دانشجویان معرفی خواهند شد .

کارگاه فوق از ساعت 19 تا  21با حضور دانشجویان علاقه مند به نهج البلاغه از سوی مرکز فعالیتهای قرآنی این دانشگاه برگزار می شود.

 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo