شهید آوینی

 
1 میلیون و 200 هزار نفر در مصر مسلمان شده اند
رئیس دانشگاه الازهر گفت: آخرین سرشماری که از سوی این دانشگاه صورت گرفته نشان می دهد در طی ده سال گذشته بیش از 1 میلیون و 200 هزار نفر در این کشور مسلمان شده اند .

تعداد زیادی از بیگانگان غیرمصری از نژادهای مختلف اسلام آوردن خود را به کمیته " مسلمان شدگان" مصر اعلام کردند.

شیخ محمد طنطاوی رئیس دانشگاه الازهر گفت: امسال نزدیک به 137 نفر در مصر مسلمان شدند که از 84 کشور بودند. بویژه اینکه از این تعداد 88 نفر آمریکایی هستند و این با توجه به اینکه غربیها اسلام را دشمن خود می دانند، آمار بسیار بالایی است.

دکتر عبدالله امام رئیس کمیته "مسلمان شدگان" به طنطاوی گفت: بیشترین آمار کسانی که به اسلام روی آورده اند به ترتیب اروپا، اروپای شرقی، آمریکا، آمریکای جنوبی ، کشورهای شرق آسیا و آفریقا هستند.  

 رئیس دانشگاه الازهر گفت: این افراد پس از قرائت قرآن و شناخت احکام اسلامی و دینی بی آنکه از مسلمان دیگری راهنمایی  بگیرند، به شناخت اسلام از طریق کتاب خدا و قرآن پرداختند و مسلمان شدند.

طنطاوی با اشاره به پیرزنی که به تازگی مسلمان شده بود، گفت: این پیرزن پس از گرویدن به اسلام اظهار کرد " دوست دارم در کشور اسلامی بمیرم."

این پیرزن به شنیدن آیات  قرآن بسنده کرد و پس از مدت کوتاهی به این دین حنیف روی آورد و از هیچ کسی هم راهنمایی نگرفت.

شیخ امام در گفتگو با روزنامه " اسرار" مصر تاکید کرد: در این سه ساله اخیر علی رغم حملات و مبارزات و تهدیدات که سعی در تخرب چهره واقعی اسلام دارند، از آن به عنوان دین "وحشت و ترس" نام می برند. اما با وجود این تبلیغات ناصواب باز هم  تعداد کسانی که به مسلمان شده اند، رقم بسیار بالایی است.

عبدالله امام اظهار داشت: پس از حادثه 11 سپتامبر چهره مسلمانان بسیار قبیح نشان داده شد و آنها را ملتی وحشی و بربری خواندند تا غیر مسلمانان را از اسلام آوردن برحذر دارند، اما برخلاف همه این تهدیدات، غیرمسلمانان اسلام را شناختند و با مسلمان شدن به دفاع از آن پرداختند.

 شیخ فرحات منجی از اعضای کمیته " مسلمان شدگان" در راستای مسلمان شدن گفت: شرایطی برای مسلمان شدن وجود دارد از جمله اینکه شخص عاقل و بالغ باشد، به اراده خودش باشد نه با اجبار، شهادتین را بخواند، به اسلام ایمان بیاورد و ازهمه ادیان دیگر مبرا شود، اگر اسمی غیر اسلامی دارد با اسم اسلامی عوض کند و تعالیم و آموزشهای اسلام را کاملا بشناسد؛ پس از طی این مراحل ما نیز به این افراد کتابهای دینی به طور رایگان هدیه می کنیم.

شیخ فرحات منجی به اهمیت نقش اسلام اشاره کرد و گفت: کسانی که در دانشگاه الازهر تحصیل می کنند به اهمیت اسلام پی برده اند و به این دین حنیف تمایل پیدا کرده اند و ما همه روزه شاهد مسلمان شدن عده زیادی از غیرمسلمانان هستیم.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo