شهید آوینی

 
مسجد مرکزی کره جنوبی افتتاح شد
به دنبال برگزاری جشن پنجاهمین سال ورود اسلام به کره جنوبی، دیروز سه شنبه 8 آذر ( 29 نوامبر) مسجد مرکزی سئول افتتاح شد .

به دنبال جشن ورود اسلام به کره جنوبی که طی چند روز گذشته برگزار شد، مقامات و مسئولان کره جنوبی از دکتر شیخ عکرمه صبری مفتی قدس و سرزمین فلسطین خواستند تا به این کشور سفر و مسجد مرکزی سئول را افتتاح کند.

به گزارش خبرگزاری اسلامی ( اباء) دکتر شیخ عکرمه صبری روز گذشته به این کشور وارد شد، وی با همکاری اتحادیه مسلمانان کره جنوبی اولین مرکز اسلامی" جریان و گردش اسلام "  و همچنین مسجد مرکزی در سئول پایتخت این کشور را افتتاح کرد.
وی در مراسم افتتاحیه این مراکز اسلامی گفت: اسلام دین محبت و دوستی است و به ادیان دیگر احترام می گذارد و دین وحشت، ترس و نگرانی نیست.

دکتر صبری با اشاره به سفرش به کره جنوبی تأکید کرد که به منظور افتتاح این مراکز و مشارکت در این مراسم به این کشور آمده است تا اسلام را تقویت کرده و هم حمایت و پشتیبانی خود را از ملتهای اسلامی نشان داده باشد.

شیخ عکرمه اظهار داشت: این گونه سفرها سبب می شود تا اسلام در همه نقاط دنیا حفظ شود و اتحاد، همبستگی و دلگرمی در میان کشورها به وجود آید.

دکتر صبری با تأکید بر اشغال سرزمین خود به دست اسرائیل گفت:  با وجود تحریم نمازگزاران فلسطینی از ادای این فریضه الهی، این مردم با ایمان و نمازگزار به شکل مستمر و اتحادی وصف ناپذیر اسلام را حفظ، ازمقدسات دینی و ادیان آسمانی دفاع می کنند و آنها را پاس می دارند.
وی یادآورشد: روابط عرب و مسلمانان با کره جنوبی از زمان ورود اسلام به این کشور بسیارمحکم تر شده است تا جایی که تعداد مسلمانان این کشور به 40 هزار نفر رسید و به تأسیس مساجد، مدارس و مراکز دینی و اسلامی در این کشور منجر شد.

مسئولان کره جنوبی از حضور دکتر عکرمه استفاده کردند و نشستی با عنوان " مرکزیت اسلام" با همکاری آموزشگاه فرهنگی و اسلامی کره جنوبی در سئول پایتخت این کشور برگزار کردند. در نشست فوق به موضوعات اعتقادات دینی در قاره آسیا، علم و اسلام در قرن بیست و یکم، اوضاع اقلیت مسلمان در آسیا و غیره مذاکره کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo