شهید آوینی

 

در جریان رونمایی از كتاب «‌ 15گفتار شهید مطهری» به زبان اردو

نویسنده پاكستانی خواستار تاسیس «آكادمی مطهری» در این كشور شد

كتاب ارزشمند «15 گفتار» اثر استاد شهید مرتضی مطهری كه به زبان اردو ترجمه شده است، طی مراسمی در روز گذشته در راولپندی پاكستان رونمایی شد.

 

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم كه جمعی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و ادبی منطقه حضور داشتند، چند تن از استادان و فرهیختگان پاكستان درباره آثار استاد مطهری مطالبی بیان كردند.
«ثاقب اكبر» نویسنده و مترجم كتاب «15 گفتار» شهید مطهری به زبان اردو، در خصوص زندگی و خصوصیات اخلاقی شهید مطهری سخنانی ایراد كرد.
مهرداد رخشنده وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ كشورمان در راولپندی نیز گفت: «پایه‌های فكری انقلاب اسلامی بر اساس افكار شهید مطهری استوار شد و هدف زندگی استاد سعی و كوشش علیه ظلم و استبداد بود.»
وی با اشاره به دوران گهربار زندگانی استاد مطهری افزود: «در خصوص شخصیت استاد مطهری همین بس كه امام خمینی (ره) در زمان شهادت او گفتند: مطهری پاره تن من بود.»
در ادامه این مراسم، پروفسور فتح ملك، رئیس فرهنگستان ملی زبان پاكستان گفت: «با مطالعه كتاب‌های استاد مطهری متوجه می‌شویم كه او ضد فرقه گرایی و منادی وحدت بین مسلمانان بوده است و به همین دلیل نباید شهید مطهری را منحصر به جغرافیای خاص با مذهب خاص بدانیم. او متعلق به جهان اسلام است.»
وی افزود: «استاد مطهری با نوشتن مطالب بسیاری در خصوص افكار اقبال در كتاب هایش بزرگترین خدمت را به ترویج فكر اقبال در ایران كرده است.»
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo