شهید آوینی

 
بزرگترین جشنواره سالانه تئاتر بسیج افتتاح شد
ششمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج صبح جمعه 27 آبان با گلباران مزار شهیدان شهر همدان آغاز شد.

به نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری تئاتر بسیج، مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور صدها تن از هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و مسئولان فرهنگی اجتماعی استان همدان افتتاح شد. این مراسم به نشان تجدید میثاق با شهیدان و با یادآوری خاطرات و لحظات پرشکوه و جاودان حماسه دفاع مقدس و با هدف پیوند و تعمیق رابطه با ستارگان خاک در مزار شهیدان برپا شد.

در ششمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج بیش از 350 نفر از هنرمندان استان‌های مختلف کشور حضور دارند و طی چهار روز برپایی جشنواره 14 تئاتر توسط هنرمندان بسیجی روی صحنه می رود.

روابط عمومی جشنواره تئاتر بسیج برنامه‌های روز اول جشنواره را به این ترتیب اعلام کرد: نمایش "آوای باد" به کارگردانی اکبر نظری از تهران، نمایش "این جنگ است" به کارگردانی فاضل حائری یزدی از قم، نمایش "معلمی به نام سفر" به کارگردانی وفا طرفه از قم. این سه نمایش به ترتیب در ساعت‌های 15 و 30/16 و 18 در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا، سالن کانون بسیج جوانان و مجتمع بوعلی سینا به اجرا گذاشته می شود.

همچنین در دومین روز جشنواره در ساعت 9 صبح نشست سراسری روسای تئاتر بسیج کشور در سالن کوچک مجتمع بوعلی سینا برپا می‌شود. در همین روز به ترتیب در ساعت 15 نمایش "مسافر" از دماوند به کارگردانی سیاوش فضلی و در ساعت 30/16 نمایش "شیرعلی" از خراسان به کارگردانی غلامرضا جهان پا، در ساعت 18 نمایش "محبوبه‌های شب" از تبریز به کارگردانی نیره غائب‌زاده در سالن‌های آموزشگاه زینب (س)، سالن کانون بسیج جوانان و مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا به اجرا درمی‌آید.

ششمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج تا اول آذر سال جاری در شهر همدان برپاست

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo