شهید آوینی

 
اقامه نماز باران در قطر
وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر امروز‌ ساعت ۶ و ۵ دقيقه صبح _ بعد از طلوع خورشيد _ نماز باران (استسقاء) را به مدت ۲۰ دقيقه در مساجد اين كشور اقامه كرد.
 وزارت اوقاف و امور اسلامی مسلمانان قطر در روزهای گذشته ازهمه مردم اين كشور خواسته بود كه در مراسم اقامه نماز استسقاء كه در ۳۸ مسجد اين كشور برگزار شد شركت كنند.
وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از مردم اين كشور خواست به منظور احيای سنت پيامبر اكرم (ص ) و طلب باران الهی ازدرگاه خداوند متعال، امروز نماز استسقاء يا طلب باران را به جای آوردند، روزه بگيرند و صدقه بدهند.
دكتر عبدالله، فقيه دينی كشور قطر درمورد كيفيت ادای اين نماز گفت: هنگامی كه قحطی و خشكسالی به وجود آيد، به منظور بارش باران از درگاه خداوند طلب رحمت الهی می كنيم. اين سنت در زمان حضرت محمد(ص) نيز اجرا می شد.
دكترعبدالله تصريح كرد: خواندن نماز باران درس توحيد است و زمانی كه هيچ كسی نمی تواند كاری انجام دهد، خداوند‌‌ می تواند اين كار را انجام دهد و عظمت خود را به همه مسلمانان نشان دهد.
وی گفت: نيامدن باران نشانه قهر وغضب خداوند است و به منظور توبه و بخشيده شدن در درگاه خداوند، نماز باران اقامه شود.
قرآن نيز آيات فراوانی دارد كه به مسئله خشكسالی و قهر الهی اشاره می كند.
اين نماز آداب و رسوم خاصی دارد؛ از جمله اينكه مردم پابرهنه باشند، منبر را با خود به صحرا ببرند، پيران و كودكان و چهارپايان را نيز با خود ببرند، كودكان را از مادران جدا كنند تا صدای ضجه و گريه آنها به آسمان برسد و جای پاكی برای اقامه نماز انتخاب كنند.
مردم به همراه امام جماعت خود بعد از نماز دست به دعا بردارند، التماس كنند، بنالند و امام جماعت خطبه ای از خطبه های امامان و معصومان را بخواند و از خداوند طلب باران كنند و بخواهد كه خداوند آنها را ببخشايد.
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo