شهید آوینی

 

در 6 ماهه نخست سال 84 انجام شد

چاپ 25 میلیون جلد قرآن، مفاتیح و نهج‌البلاغه در قم
در نیمه نخست سال جاری مجوز چاپ برای 25 میلیون جلد قرآن، مفاتیح و نهج‌البلاغه در قم صادر شد.

مسؤول دبیرخانه هیأت نظارت بر نشر کتاب استان قم تصریح کرد : در شش ماهه اول امسال 5هزار و 50 مجوز موقت چاپ قرآن، مفاتیح ونهج‌البلاغه با تیراژ 25 میلیون و 250 هزار جلد صادر گردیده است.

اکبر علیزاده در ادامه گفت : دبیرخانه هیأت بررسی و نشر کتاب استان در مدت یاد شده با برگزاری 25 جلسه 3 هزار و 95 مجوز چاپ دائم کتاب با تیراژ کلی 60 میلیون جلد را صادر نمود.

وی خاطرنشان کرد : دبیرخانه هیأت بررسی و نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوانان نیز در شش ماهه نخست امسال با برگزاری 18 جلسه مجوز چاپ برای 100 عنوان کتاب با تیراژ 500 هزار جلد را صادر کرد.

علیزاده در ادامه گفت : 50 درصد از عناوین کتاب‌های به چاپ رسیده در قم مربوط به علوم اسلامی، 18 درصد مربوط به علوم انسانی، 7 درصد مربوط به دورس حوزوی و دانشگاهی، 10 درصد مربوط به علوم سیاسی اجتماعی و تاریخی و 15 درصد مربوط به زبان‌های خارجی بوده است.

وی تصریح کرد : در مدت یاد شده 169 عنوان کتاب جهت بررسی و مطالعه در اختیار اعضا و کارشناسان هیأت نظارت بر نشر کتاب قرار گرفته است، 329 عنوان کتاب هم جهت اصلاح و ذکر منابع به ناشران عودت داده شده و با چاپ 29 عنوان کتاب نیز مخالفت شد.

مسؤول دبیرخانه هیأت نظارت نشر کتاب در پایان سخنان خود گفت : از ابتدای سال تا به حال 6 عنوان کتاب نیز به دلیل تغییر در متن و … توقیف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo