شهید آوینی

 
دولت استرالیا باید دستگیریهای بی دلیل مسلمانان را متوقف کند
یک روز پس از دستگیریهای 17 نفر از مسلمانان استرالیا پیش از طلوع آفتاب، رهبران مسلمان از دولت فدرال درخواست کردند دستگیریها بی هدف در این کشور متوقف شوند.

 رئیس فدراسیون شورایهای اسلامی گفت: مسلمانان وحشت کرده و این امر می تواند تبعات منفی در برداشته باشد.

امیر علی گفت: از دولت می خواهم به جامعه مسلمانان اطمینان دهد که اجازه نخواهند داد چنین اقداماتی در کشور وضعیت را وخیم کرده و باعث تشتت  در جامعه شود.علی در دیدار با فیلیپ رادوک، دادستان کل استرالیا در محل پارلمان از دستگیری اخیر مسلمانان ابراز نگرانی کرد.

دادستان کل استرالیا طی دیدار با علی متعهد شد قوانین مبارزه با ترور جدید استرالیا را که هفته گذشته به پارلمان ارائه شدند مورد ارزیابی قرار دهد. اما این قوانین علی رغم نگرانیهای رهبران مسلمان درمورد غیر منصفانه بودن همچنان به قوت خود باقی می مانند. علی که به عنوان مشاور امور اسلامی دولت استرلیا نیز فعالیت می کند گفت: خشونت علیه مسلمانان پیش از این حملات نیز افزایش یافته بود. وی همچنین ازادامه این وضعیت ابراز نگرانی کرد.

چندی پیش چند نفر از جوانان استرالیا به خانه ای هجوم برده و به زن صاحب خانه حمله کرده و دلیل کار خود را مسلمان بوده عنوان کردند. علی گفت: مقامات اجرای قانون باید از اماکن نیایشی، مدارس اسلامی و مناطقی که مسلمانان در آن زندگی می کنند بیشتر حفاظت کنند.

طی یک حمله در سیدنی و ملبورن 17 نفر از مسلمانان یک امام جماعت با ادعای ظن به حملات تروریستی دستگیر شدند.این حمله درست یک هفته پس از تصویب قانون مبارزه با ترور در استرالیا صورت گرفت. به موجب این قانون پلیس در برخورد با احتمال و ظن حملات تروریستی قدرت بیشتری دارد.

کوراندا سید، مدیر انجمن روابط اسلامی استرالیا گفت: این حملات وحشتناکترین کابوس جامعه مسلمانان بوده که تا کنون محقق شده اند. وی افزود: ما تلاش می کنیم فضای مثبتی میان مسمانان و غیر مسلمانان ایجاد کنیم اما این تلاشهای در طی چند روز گذشته تخریب شدند.

300 هزار مسلمان در استرالیا زندگی می کنند که این تعداد 5/1 درصد از جمعیت 20 میلیونی استرالیا را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo