شهید آوینی

 
«گفت‌وگوی اسلام و مسيحيت» در تهران برگزار می‌شود
«گفت‌وگوی دينی اسلام و مسيحيت» بين نمايندگانی از جمهوری اسلای ايران و دولت واتيكان با موضوع «اخلاق زيستی از ديدگاه اسلام و مسيحيت كاتوليك» طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اين پنجمينن نشست و گفت‌وگوی دينی ميان انديشمندان اسلامی و مسيحی است كه مركز گفت‌وگوی اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كليسای كاتوليك واتيكان عهده‌دار برگزاری آن هستند.

در اين نشست، انديشمندان مسلمان و مسيحی كاتوليك پيرامون موضوعات تصوير انسان از ديدگاه اسلام و مسيحت كاتوليك، كرامت شخصی انسان در آغاز خلقت، كرامت شخصی انسان در طول حيات و كرامت شخصی انسان به هنگام مرگ به گفت‌وگو می‌پردازدند.

سخنرانان ايرانی شركت كننده در اين كنفرانس حجت الاسلام والمسلمين عراقی، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آيت الله جناتی، آيت الله تسخيری، آيت الله عميدزنجانی و حجت‌الالسلام والمسلمين رشاد و سخنرانان كليسای كاتوليك واتيكان دكتر لوی جورمالی (GORMALLY) پروفسور لوئيزا پيترو (LUISA DI PIETRO) پدر آنی بال لويس (ANLBAL GILLOPES) و اسقف وايلم ايجك هستند.

همچنين در برگزاری اين همايش يك هيأت واتيكانی به سرپرستی اسقف اعظم «مايكل فيتز جرالد» رييس شورای گفت‌وگوی اديان واتيكان و با همراهی اسقف اعظم «پير لوتيچی چلاتا»، دبير گفت‌وگوی اديان واتيكان و «مونسينيور خالد عتكاشه»، رييس بخش اسلام واتيكان به تهران خواهند آمد و نمايندگانی از كشورهای انگليس، ايتاليا، برزيل و هلند نيز در اين نشست به سخنرانی می‌پردازند.

اين نشست كه دو روز به طور می‌انجامد، ۲۳و۲۴ آبان ماه درتهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo