شهید آوینی

 
رایزنی مسؤولان سابق پرونده چهار دیپلمات با منوچهر متكی برای بازپس‌گیری دوباره پرونده

برخی مسؤولان سابق پرونده پیگیری وضعیت 4 دیپلمات برای تصدی مجدد این مسؤولیت با متكی وزیر امورخارجه رایزنی كرده‌اند.

 اقدام این مسؤولان در حالی است كه سه تن از خانواده‌های 4 دیپلمات در مورد انتخاب مجدد این افراد به عنوان مسؤولان سابق پیگیری پرونده 4 دیپلمات ابراز نگرانی كرده‌اند.

حسین اخوان برادر كاظم با اشاره به این‌كه مسؤولان سابق این پرونده با امنیتی جلوه دادن آن، از ارائه هرگونه اطلاعات به خانواده‌ها جلوگیری مي‌كرده‌اند، یادآور شد: ما تا 10 سال اول، اصلاً نمي‌دانستیم مسئول این پرونده چه كسی بوده است و این فرد تا زمانی كه با درخواست ما از بیت رهبری ، از این مسئولیت كناره‌گیری كرد، حتی یك جلسه برای ارائه اخبار پیگیری در مورد این پرونده با خانواده‌ها نداشت.

غلامرضا رستگار مقدم برادر تقی رستگار مقدم نیز تعلل مسؤولان سابق این پرونده را عامل انتقال 4 دیپلمات از پایگاه‌های فالانژها به اسرائیل دانست و افزود: من خبری شنیده‌ام كه امیدوارم صحت نداشته باشد و آن این است كه در اوایل دستگیری این 4 نفر توسط فالانژها، این گروه حاضر بوده با دریافت مبلغ 10 هزار دلار برای هر كدام از دیپلمات‌ها آن‌ها را به ایران تحویل دهد ولی این كار صورت نگرفته است.

محمد متوسلیان برادر احمد متوسلیان نیز خواستار دقت دوچندان مسؤولین در مورد انتخاب مسؤول جدید كمیته پیگیری شده و تاكید كرد: برخی از مسؤولان سابق به جای رسیدگی به این پرونده با دریافت مبالغ قابل توجه، سیر پیگیری این پرونده را سهواً یا عمداً منحرف كردند.

گفتنی است چندی پیش هنگامی كه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قصد داشت به بررسی مسئله 4 دیپلمات ربوده شده بپردازد، برخی خانواده‌های 4 دیپلمات با شنیدن این خبر كه ممكن است در این جلسه با مسؤولان سابق این پرونده برای تصدی دوباره كمیته پیگیری رایزنی شود، در مجلس حاضر شدند و رو در رو اعتراض خود را به نمایندگان اعلام كردند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo