شهید آوینی
 
برگزاری مراسم سالگرد شهدای دانشجو در دانشگاه علم و صنعت ايران
مراسم سالگرد شهدای دانشجو، ۲۰ آبان ماه جاری در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار می‌شود.
سيد «ميعاد صالحی» مسئول كانون قرآن و ستاد بزرگداشت شهدای دانشگاه علم و صنعت ايران ضمن بيان اين مطلب، تصريح كرد: حدود ۱۰۲ نفر از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ايران در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و جنگ تحميلی به شهادت رسيده‌اند كه هر هفته مراسم سالگرد يك يا دو تن از اين شهدا برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم سالگر د شهيد «آژوی» از شهدای دانشجوی جنگ تحميلی، روز جمعه، ۲۰ آبان ماه جاری در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود.
صالحی از توزيع زندگی‌نامه و وصيت‌نامه شهدا و برگزاری مسابقه كتبی آن، و پخش فيلم كوتاهی از زندگی آنها به عنوان بخش‌هايی از اين مراسم نام برد.
وی همچنين به برگزاری يادواره‌های ۱۰۲ شهيد دانشجوی اين دانشگاه اشاره و اظهار كرد: تاكنون دو يادواره به مناسبت بزرگداشت شهدای دانشجويان اين دانشگاه برگزار شده كه نخستين آن در سال ۷۸ و با عنوان بزرگداشت جاويد الاثر «احمد متوسليان» بوده است.
صالحی افزود: دومين يادواره شهدا در سال ۸۰ برگزار شد كه همزمان با آن وصيت‌نامه‌های شهدای دانشجو نيز تدوين و به صورت كتاب در بين دانشجويان توزيع شد.
مسئول ستاد بزرگداشت شهدای دانشگاه علم و صنعت ايران در ادامه گفت: مقدمات برپايی سومين يادواره شهدا نيز در سال ۸۳ فراهم شد كه بنا به دلايلی تا كنون موفق به برگزاری آن نشده‌ايم.
وی از نصب تنديس شهيد «متوسليان» و برگه‌های تبليغاتی در مورد زندگی، وصيت‌نامه و دست‌نوشته‌های دانشجويان شهيد به عنوان ديگر فعاليت‌های ستاد بزرگداشت يادواره شهدای اين دانشگاه نام برد.
صالحی در پايان شناسايی و تبيين راه و اهداف شهدا را مهمترين انگيزه برپايی اين ستاد و تداوم فعاليت آن دانست و يادآور شد: برپايی مراسم سالگرد شهدای دانشجو و مسابقات مربوطه با استقبال بسيار خوبی از سوی دانشجويان مواجه شده است.
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo