شهید آوینی

 
کتاب" امام علی (ع) در فکر معاصر مسیحیت" منتشر شد
کتاب" امام علی (ع) در فکر معاصر مسیحیت" تألیف راجی انور هیفا از سوی انتشارات دارالعلوم لبنان چاپ و منتشر شد.

در این  کتاب نویسنده با اشاره به ناقص بودن کلمات و حروف ازدرک شرح و بیان فضائل و برکات  امام علی (ع) در راستای نور و هدایت زیر پرچم این بزرگوار با  توجه به دو مقوله زمان و مکان آنرا مورد بحث  و بررسی  قرار می دهد.

انورهیفا در این کتاب با کلام ساده به ادیان آسمانی با توجه به عقل و مراجعه به منابع معتبر بحث و یادآور می شود: اهل بیت قابل قیاس با کسی نیستند و با شناخت آنها و معرفت به گنجهای آگاهی دهنده و تأکید به منابع علمی به راههای آسمانی از طریق زمین اشاره می کند.

مؤلف دراین کتاب به تحلیل شخصیت امام علی (ع) و ذکر فضائل و خصائل ایشان می پردازد و به حدیث پیامبر اکرم (ص) اشاره می کند" دوستی با علی (ع) ایمان و دشمنی با وی نفاق است و اولین کسی که وارد بهشت می شود دوست علی (ع)  و اولین کسی که  وارد جهنم می شود دشمن علی (ع) است."

انورهیفا به آیات و احادیثی می پردازد که از عقاید مذهبی و دینی دفاع می کند و در ارتباط با افکار مسیحیت به کار می رود تا حق و حقیقت به درستی و به وضوح معین  شود.

وی در کتاب علی در فکر معاصر مسیحیت به چگونگی و چرایی انتخاب علی (ع) از سوی مسیحیت به عنوان شخصیت برجسته می پردازد و به بررسی موضوعاتی چون چرا علی (ع) مولود کعبه، ایمان علی و اشراق وی، شب لیله الفداء، علی مظهری فوق انسانی، علی قوت حق، علی مجموع پیامبران وانبیا می پردازد.

این کتاب به بعضی مراسم و دیدگاههای اندیشمندان اشاره می کند و عناوین جذاب و پر محتوایی در این کتاب به چشم می خورد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo