شهید آوینی

 
اظهارات شارون تاکیدی بر استواری جایگاه ایران در خاورمیانه
اعتراف شارون به اینکه اظهارات ضد صهیونیستی رئیس جمهور کشورمان خواسته بیشتر کشورهای منطقه است واقعیتها را برای جهانیان روشن ترکرد .

شارون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیشب در سخنرانی کنیست اسرائیل در اظهاراتی گفت : رئیس جمهور ایران حرفی را زد که بسیاری در منطقه از ابراز علنی آن بیم دارند . نابودی اسرائیل آرزوی بسیاری از کشورهای منطقه است .

 

مقامات رژیم صهیونیستی پیش از این نیز پیرامون اظهارات رئیس جمهور ایران در همایش جهان بدون صهیونیسم واکنشهایی نشان داده بودند اما لحن سخنان بیشتر جنبه فضا سازی و جنجالی بر ضد ایران بود اما اظهارات روز دوشنبه شارون برخی  حقیقت های موجود در خاورمیانه که اسرائیل و غرب را می آزارد، روشن تر کرد.

 

سخنان شارون نشان داد که سرچشمه‌های قدرت در خاورمیانه از یک فشار تاثیر گذار یکسان برخوردار نیستند و مسامحه بعضی از کشورهای منطقه در برابر صهیونیست ها ، دال بر پایان پیروزی خواسته‌های غرب و اسرائیل در منطقه نیست .

 

گفتار ضدصهیونیستی رئیس جمهور کشورمان در برابر رژیم غاصبی که با اجیر کردن دولت های غربی، نسخه ساختارهای حکومت های منطقه را یکی پس از دیگری می‌ پیچد و کشورهای منطقه با سیاستی محتاطانه و لرزان در مقابل آن ایستاده‌اند نشان داد که پایگاه حکومتی و توانمندی ایران بسیار محکمتر از کشورهای دیگر خاورمیانه است و به استواری تاریخ از قامت ایستادگی در برابر بیگانگان برخوردار است .

 

جمهوری اسلامی ایران به رغم آنکه بر ساختار اقتصادی نفتی متکی است ، اما اهمیت این ماده استراتژیک جایگاه ایران را در عرصه اقتصاد جهانی تاثیرگذار کرده است . علاوه بر این بازار مصرف 70 میلیونی در در فضای اقتصاد جهانی که مصرف گرایی را مهمترین الگوی تحرک توسعه می‌داند بر اهمیت ج.ا. ایران افزوده است و بالاتر از اینها داشتن ایدئولوژی و ساختار حکومتی مبتنی بر مردمسالاری که می‌تواند ایدئولوگهای غرب را از نردبان قدرت به زیر بکشد باعث شده است که مقامات رژیم صهیونیستی بر متمایز بودن ج.ا. ایران با سایر کشورهای منطقه و جهان اعتراف کند .

 

با توجه به اینکه برخی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی پس از اظهارات آقای احمدی نژاد موج انتقادات را به روی سیاست خارجی ایران گشودند ، سخنان شارون در واقع پاسخ به هیاهوهای تبلیغاتی بود که صرفا از منظر ترس  برمی ‌خاست نه از نظرگاه دوستی نسبت به اسرائیل . 
 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo