شهید آوینی

 

"گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت" در تهران برگزار مي‌شود

«گفت‌گوي اسلام و مسيحيت»‌بين نمايندگاني از جمهوري اسلامي ايران و دولت واتيكان تحت عنوان «اخلاق زيستي از ديدگاه اسلام و مسيحيت كاتوليك» طي روزهاي 23 و 24 آبان ماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.

به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين پنجمين نشست و گفت‌وگوي ديني ميان انديشمندان اسلامي و مسيحي است كه مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و كليساي كاتوليك واتيكان عهده‌دار برگزاري آن هستند.
در اين نشست انديشمندان مسلمان و مسيحي كاتوليك پيرامون موضوعات تصويرانسان از ديدگاه اسلام و مسيحيت كاتوليك، كرامت شخصي انسان در آغاز خلقت، كرامت شخصي انسان در طول حيات و كرامت شخصي انسان به هنگام مرگ به گفت‌وگو مي پردازند.
سخنرانان ايراني شركت كننده در اين كنفرانس محمود محمدي عراقي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جناتي، تسخيري، رشاد و سخنرانان كليساي كاتوليك واتيكان، لوك جورمالي، پروفسور لوئيزا دي‌پيترو، پدر آني بال‌لوپس و اسقف وايلم ايجك مي‌باشند.
همچنين هيئت واتيكاني به سرپرستي اسقف اعظم مايكل فيتز جرالد، رئيس شوراي پاپي گفت‌وگوي اديان واتيكان و با همراهي اسقف اعظم پير لوئيچي چلاتا،دبير گفت‌وگوي اديان واتيكان و مونسينيور خالد عكاشه رئيس بخش اسلام واتيكان به تهران خواهند آمد و سخنرانان نيز از كشورهاي انگليس، ايتاليا، برزيل و هلند هستند.
خاطرنشان مي‌شود: مراسم گشايش اين نشست كه دو روز به طول مي‌انجامد: روز 23 آبان ماه در تهران برگزار مي‌شود و به دنبال آن جلسات علمي و ارايه مقالات در دو نوبت صبح و عصر در همين روز و روز 24 آبان تشكيل خواهد شد.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo