شهید آوینی

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام


رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر دیروز در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام، آمرزش طلبی شخصی، اجتماعی و سیاسی و اصلاح عملی امور را زمینه ساز نزول نعمات و برکات پروردگار کریم برشمردند و خطاب به مسؤولان نظام تاکید کردند: باید از هرگونه غفلت در برابر اختلافات، غفلت در مقابل خودخواهی به معنای وسیع کلمه – غفلت از خدمت به مردم – غفلت از مبانی و موجبات اقتدار ملی و غفلت از دشمن و توطئه هایش، بپرهیزیم تا مسیر تحقق آرمانهای ملت و پیشرفت کشور با عنایات پروردگار، بخوبی پیموده شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث مختلف اهمیت توبه را خاطرنشان کردند و افزودند: بی اعتنایی ملت ها یا مجموعه ای از مردم در برابر ظلم و ستم، گناهی بزرگ است که مجازاتهای عمومی و اجتماعی پروردگار را بدنبال می آورد و چاره آن تغییر روش عمومی ملتهاست همچنانکه ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی به سکوت در برابر رژیم ستم شاهی پایان داد و پروردگار نیز با عنایت خویش این ملت را در مسیر دستیابی به آرمانهایش یاری و کمک نمود.

ایشان با اشاره به اینکه در قرآن مجید توبه در کنار لزوم اصلاح مورد تاکید قرار گرفته خاطرنشان کردند: از جمله گناهانی که مسؤولان باید از آن استغفار کنند بی اعتنایی در برابر اختلافات است.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه افزودند: اختلافات گاه با برانگیختن احساسات قومی – مذهبی و سیاسی شکل می گیرد و گاه با تبدیل اختلافات فکری به کشمکشهای اغواگرانه و بی حاصل -ایجاد می شود که باید بشدت از آن پرهیز کرد.

ایشان در تبیین لزوم خودداری از طرح کشمکش های فکری در عرصه های عمومی افزودند اختلافات فکری ایرادی ندارد و بنده به معنای حقیقی و وسیع کلمه به آزادی بیان معتقدم اما اگر حرفها و مسائلی که محل طرح و استدلال و بحث درباره آنها مجامع تخصصی و کارشناسی است بصورت اغواگرانه در محافل عمومی مطرح شود، نمی توان این کار را آزادی بیان نامید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش وسیع دشمن در سالهای اخیر برای ایجاد اختلاف و شکاف میان ارکان حاکمیت افزودند: خوشبختانه برخی مسؤولان با هوشیاری در مقابل این توطئه ایستادند.

ایشان هم جهتی مسؤولان سه قوه را فرصتی با ارزش برای حل مشکلات ملت و پیشرفت کشور دانستند و افزودند: برخلاف القائات برخی که این هم جهتی را مورد انتقاد قرار می دهند، هماهنگی مسؤولانی که در قوای مختلف با رای مردم انتخاب شده اند زمینه حل مشکلات را فراهم می آورد و بهمین علت باید در دولت – مجلس، قوه قضائیه و عرصه های گوناگون سیاسی و مطبوعاتی از طرح هر مسئله ای که این فضای همدلی و همکاری را تضعیف می کند، خودداری کرد و از کوتاهی هایی که در این مسیر روی داده ومی دهد استغفار کرد و نگذاشت ادامه یابد.

ایشان با اشاره به اقبال مردم به شعارهای عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و خدمت به مردم افزودند: مسؤولانی که در دولت و مجلس با این شعارها انتخاب شده اند حتی یک لحظه نباید از اهداف اعلام شده غفلت کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر لزوم تحقق عدالت، خدمت به مردم و مبارزه با فساد در صحنه اجتماع و میدان زندگی مردم،غفلت از مبانی و عوامل اقتدار ملی را نیز موجب بروز مشکلات فراوان خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای، پرهیز از غفلت در برابر دشمن را نیز ضروری خواندند و با اشاره به توطئه های فراوان دشمنان بر ضد نظام، قانون اساسی، ملت ایران و منافع ملی افزودند: باید با شناخت دقیق این توطئه‌ها، هوشمندانه با آنها برخورد کرد و مدبرانه از کشور – ملت و منافع و هویت ملی دفاع نمود.

ایشان در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به اهمیت فراوان منطقه خاورمیانه،‌خلیج فارس و شمال افریقا در نقشه امریکا برای ایجاد امپراطوری جهانی و تسلط بر دنیا افزودند: هدف اصلی امریکا در منطقه روی کار آوردن دولتهای بظاهر مردمی و دمکراتیک اما کاملا دست نشانده است و بهمین علت حتی به حکومتهای مطیع فعلی نیز راضی نیست زیرا این حکومتها به علت نداشتن ظاهر دموکراتیک برای امریکا موجب دردسر هستند و این واقعیت را مصر، سعودی، اردن و همه کشورها ی منطقه باید مورد توجه قرار دهندکه امریکا فقط با لبنان وسوریه مشکل ندارد.

رهبر انقلاب با اشاره به فاصله عظیمی که میان اهداف امریکا و واقعیتهای منطقه وجود دارد افزودند: حاکمان امریکا همانگونه که تحلیلگران زبده امریکایی نیز معتقدند با اینگونه کارهای خود، این کشور را به سمت اضمحلال و سقوط می کشانند که این احتمالا انتقام پروردگار است.

ایشان با اشاره به جنجالهای مستمری که نظام سلطه در قبال نظام اسلامی براه می اندازد افزودند: قدرت ملی و سیاسی ایران، حضور در منطقه ای فوق العاده حساس، همدلی مسؤولان کشور و برخورداری از ملتی با استعداد و جوان، قدرت خاصی در منطقه و جهان به جمهوری اسلامی بخشیده است که مورد اعتراف تحلیلگران غربی نیزهست بهمین علت همانگونه که امام راحل می فرمود دشمنان ملت ایران بخاطر اهمیت و قدرت نظام اسلامی، همواره در حال توطئه و جنجال برضد ملت ایران هستند.
رهبر انقلاب با اشاره به جنجال اخیر درباره سخنان آقای احمدی نژاد خاطرنشان کردند: انسان حقیقتا از اینکه اینگونه کشورها، اینقدر تحت نفوذ صهیونیستها هستند، در برابر بشریت شرمنده می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان برخی رسانه ها و مقامات کشورهای غربی که این مسئله را به بحث فعالیتهای هسته ای ایران مربوط کرده اند گفتند: این افراد نادان نمی فهمند که سلاح اتمی بدرد نابود کردن رژیم ها و دولتها نمی خورد بلکه مقاومت و عزم ملتهاست که رژیمهای فاسد را نابود می کند و در پرتو همین واقعیت مقاومتی که در فلسطین است بی تردید به سرنگونی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

آقای احمدی نژاد در ابتدای این دیدار با قدردانی از حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، رفتار رژیم اشغالگر قدس را مایه شرمندگی بشریت عصر حاضر دانست و گفت: جای تاسف دارد که برخی دولتهای اروپایی و برخی عناصر در سازمانهای بین المللی از چنین رژیمی که به هیچیک از موازین حقوق بشر و مقررات بین المللی پایبند نیست و نماد واقعی تروریسم دولتی می باشد حمایت می ‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تنها راه حل منطقی مسئله فلسطین، برگزاری انتخابات آزاد با حضور فلسطینی‌های اصیل ساکن سرزمین های اشغالی و خارج از آن با هر دین و آیینی و برسمیت شناختن حقوق مشروع ملت فلسطین است، هدف از غوغای تبلیغاتی اخیر رسانه های غربی را تحت الشعاع قرار دادن حضور پرشور مسلمانان در روز جهانی قدس، دانست و خاطرنشان کرد: اینجانب بعنوان منتخب و فرزند ملت ایران، از سازمان ملل متحد و شخص دبیرکل می خواهم موضوع برپایی یک حکومت مشروع و مردم سالار در فلسطین را در دستور کار خود قرار دهد.

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات و تلاشهای دولت در طول 2 ماه و سه روز بعد از آغاز کار آن اشاره کرد و گفت: ارائه لایحه صندوق مهر امام رضا (ع) به مجلس شورای اسلامی جهت حل بخشی از مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان، ایجاد تسهیلات در امر صادرات، اتخاذ ترتیباتی برای کاهش تنش در بازار سرمایه، ابلاغ دستورالعمل کاهش هزینه های اضافی و صرفه جویی در دستگاههای دولتی، تخصیص ده هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن روستایی، و انجام امور لازم جهت تسریع در بازسازی شهر بم از جمله اقدامات دولت جدید است.

در پایان این دیدار نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را بهمراه ایشان افطار کردند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo