اولین نمایشگاه بزرگ قرآنی کرج افتتاح شد
اولین نمایشگاه بزرگ قرآنی شهرستان کرج با حضور جمعی از مسئولان شهر و استان روز گذشته در مرکز خرید مهستان افتتاح شد. این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ قرآن با حضور ناشران علوم قرآنی از سراسر کشور در 55 غرفه آغاز به کار کرده است .

 

در این نمایشگاه ناشران فعالیتهای خود را در زمینه چاپ ، تفیسر قرآن ، علوم خطی ، کتب نفیس قرآنی ، لوح فشرده ، فیلم ، صنایع دستی ، خط ، نقاشی و .... تا پایان ماه مبارک رمضان در معرض دید عموم قرار می دهند. همچنین تابلوهای معرق در زمینه قرآن وتابلو فرشهای قرآنی زینت بخش این نمایشگاه هستند.

 

نمایشگاه علوم قرآنی از سه بخش کتاب ، هنر و نرم افزار تشکیل شده که 20 غرفه  از غرفه های کتاب این شهرستان به ناشران استان قم اختصاص دارند و ناشران قمی در 20 غرفه یک هزار و 600 عنوان کتاب عرضه کرده اند. ناشران شهرستان کرج نیز با 500 عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت دارند. بخش هنری این نمایشگاه شامل هنرهای تجسمی ، نقاشی ، خط ، تذهیب ، نگارگری ، معرق ، منبت ، مشبک ، کتیبه دیواری ، کنده کاری ، سفال کنی ، سوزن دوزی ، آثار حجمی و سبک قطاعی است.

 

نمایشگاه  با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج،  اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان و مرکز صنایع دستی کرج برگزار شده است .

 

محمد جاگیری دبیراجرایی این نمایشگاه، برپایی چنین نمایشگاهی با این کیفیت را کم نظیر دانست و گفت : بازدید از این نمایشگاه از ساعت 10 تا 22 برای عموم علاقه مندان آزاد است .

 

وی  افزود: شهرستان کرج با توجه به نیازهای فرهنگی موجود نیازمند نمایشگاه دائمی است و برای این منظور حمایت مسئولان فرهنگی و مذهبی شهر ضروری است. 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/30/07.aspx?&mode=print