شهید آوینی

 

نبايد با طرح مطالبات زودرس دولت را تحت فشار قرار داد

در آستانه ليالي پر عظمت قدر، مردم مؤمن و روزه دار تهران، نماز جمعه را با شكوه هرچه تمامتر، به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه اول نماز جمعه، همه مردم را به بهره گيري بيش از پيش از شبهاي قدر توصيه و از دعا بعنوان بهترين اعمال اين شبها ياد كردند و افزودند: دعا به عنوان مغز و روح عبادت، ياد خدا را در دلها زنده نگه مي‌دارد و موجب زدوده شدن غفلت كه ريشه همه انحرافها است، مي‌شود، ضمن آنكه ايمان را در دل انسان تقويت مي‌كند.
ايشان، دميدن روح اخلاص و اميد، خودسازي و رشد فضائل اخلاقي، ايجاد محبت به خدا و برآمدن حاجات را از ديگر دستاوردهاي دعا برشمردند و خاطرنشان كردند: استجابت دعا شرايطي دارد كه از جمله آن دعا با دل با طراوت و بي آلايش است كه به دليل وجود اين ويژگي در جوانان، احتمال اجابت دعاي جوانان همواره بيشتر است.
مقام معظم رهبري، دعاي با معرفت، همت بلند در دعا و خشوع قلب را براي استجابت دعا بسيار تاثيرگذار دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه دوم نماز، با اشاره به جديت و آمادگي دولت براي اداي وظايف قانوني، خاطرنشان كردند: دولت در خدمت به مردم مصمم است و نبايد با طرح مطالبات زودرس، آن را تحت فشار قرار داد بلكه بايد ضمن كمك به دولت، فرصت لازم را براي تحقق شعارهاي مطرح شده،‌ايجاد كرد.
ايشان افزودند: مردم و مجلس بايد به دولت اعتماد كنند تا كارها را با دقت،‌تدبير و جديت به پيش ببرد، ‌البته اگر خداي ناكرده، در كارها كوتاهي ديده شود، بنده اولين مدعي دولت خواهم بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، در بخش ديگري از خطبه دوم با اشاره به دستيابي ملت بزرگ، با استعداد و با فرهنگ ايران به دانش هسته اي و فناوري هسته‌اي افزودند: سلطه گران جهاني در راه استفاده عملي ملت ايران از اين دستاورد بزرگ علمي، مانع تراشي مي كنند اما حرف ملت ايران اين است كه هيچ كس حق ندارد در مناسبات بين المللي گزينشي عمل كند و برخي ملتها را از حق دستيابي به دانش هسته اي محروم نمايد.
ايشان دولت آمريكا را معارض اصلي ملت ايران در بحث هسته‌اي خواندند و افزودند: حق ملت ايران در استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي براي ملتهاي جهان قابل درك است اما دولت آمريكا و برخي دولتهاي اروپايي مثل انگليس كه مناسبات نزديكي با واشنگتن دارند، ‌با اين حق مسلم مردم ايران، مخالفت مي‌كنند.
رهبر معظم انقلاب در همين زمينه افزودند: البته مسئله ملت ايران با دولت انگليس، فقط به مواضع امروز انگليس مربوط نمي شود بلكه مسئله اي قديمي است و به سوابق عملكرد دولت لندن در ايران باز مي‌گردد ضمن اينكه امروز هم مقامات انگليسي، بدترين مواضع را در قبال ملت ايران دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به دروغ پردازي مقامات امريكايي و دنباله روهاي آنان درباره تلاش ايران براي ساخت سلاح اتمي افزودند: اين حرفها مانند حرفهاي آمريكايي‌ها درباره حمايت از حقوق بشر، از اساس دروغ است و همانطور كه حقيقت ادعاهاي آنان درباره دفاع از حقوق بشر در زندانهاي گوانتانامو و ابوغريب، تبعيض قائل شدن در كمك رساني به آسيب ديدگان سياهپوست طوفان كاترينا و مسائل ديگر در افكار عمومي جهانيان به خوبي روشن شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: همانطور كه مسؤولان نظام بارها گفته اند فعاليتهاي ايران براي استفاده از انرژي هسته‌اي، مطلقاً ربطي به سلاح هسته اي ندارد و انحرافي از اين حركت علمي صورت نگرفته ضمن اينكه ملت پر اميد، جوان، انقلابي و پايدار ايران،‌با اين فشارها، از حقوق خود در استفاده از فناوري هسته اي، صرف نظر نخواهد كرد و زير بار حرف زور آمريكا و غير آمريكا نخواهد رفت.
ايشان، نياز دولت امريكا به منحرف كردن ذهن ملت اين كشور از مشكلات داخلي به مسائل خارجي، و تلاش اين كشور براي سلطه بر جهان را دو علت اصلي بحران آفريني دولت افراطي و جنگ طلب امريكا دانستند و افزودند: مخالفت صريح جمهوري اسلامي با سلطه آمريكا آنهم در منطقه بسيار حساس و غني خاورميانه، علت اساسي خصومت دولت آمريكا با ايران است.
رهبر معظم انقلاب در ادامه خطبه دوم نماز، روز جهاني قدس را روز آزمايش بزرگ ملتهاي مسلمان خواندند و افزودند: امسال روز قدس اهميت مضاعفي دارد و اميدواريم از هميشه پرشورتر برگزار شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين اهميت مضاعف روز قدس امسال به شكست و عقب نشيني رژيم صهيونيستي از نوار غزه اشاره كردند و افزودند: آمريكا و صهيونيستها، براي جبران اين شكست بزرگ، توطئه‌اي زشت را شروع كردند تا روابط كشورهاي اسلامي را با رژيم صهيونيستي به حال عادي درآورند و بهمين علت حضور مردم در روز قدس، امسال اهميت بيشتري يافته است.
ايشان در آخرين بخش از خطبه دوم نماز، به بحث عراق پرداختند و افزودند: همه پرسي قانون اساسي، كاري بزرگ و مبارك و كاملا برخلاف خواسته هاي اشغالگران بود و آنچه امروز اهميت فراوان دارد انتخابات آينده مجلس عراق است كه اشغالگران از هم اكنون براي تاثيرگذاري بر آن، تلاش مي كنند و مردم و گروههاي عراقي، بايد در اين زمينه كاملاً هوشيار باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي، اختلاف شيعه و سني در عراق را، از محورهاي اساسي فعاليتهاي اشغالگران برشمردند و با محكوم كردن شديد حملات يك گروه افراطي بي خبر از اسلام به شيعيان عراق افزودند: اين گروه كه مانند صدام عمل مي كند و پيگير هدف اشغالگران يعني ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني است در واقع نه سني است و نه شيعه بلكه دشمن شيعه و سني و دشمن اسلام است.
ايشان توصيه بزرگان شيعيان در عراق را مبني بر لزوم خويشتنداري در مقابل اين حملات، ‌عاقلانه و خوب دانستند و افزودند: همه گروههاي عراقي، اين حركات را محكوم كنند تا اشغالگران در اهدافشان ناكام بمانند.
 

منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo