شهید آوینی
 

از سوی نشر غنچه و فرهنگسرای پایداری منتشر شد :

" کمین جولای 82 "
کتاب " کمین چهارم جولای " به عنوان اولین اثر مکتوب در ادامه پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی که 23 سال از اسارت آنان در چنگال رژیم صهیونیستی می گذرد، به کوشش حمید داودآبادی و همت فرهنگسرای پایداری در 524 صفحه منتشر شد.

حمید داود آبادی در این کتاب تلاش کرده تا روزشماری از کلیه اخبار و وقایع اتفاق افتاده از 14 تیر 1361 (چهارم جولای 1982 - روز ربوده شدن چهار دیپلمات) تا تابستان 84 را گردآوری نماید.

در مقدمه این کتاب که توسط ناشر نگاشته شده، آمده است : معمای تا به امروز حل نشده ای در این کتاب مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است؛ معمایی به قدمت نزدیک به ربع قرن.

داستان سراسر ابهام سفر ناتمام چهار شهروند جمهوری اسلامی ایران ، در یک ظهر داغ تابستانی از جاده ساحلی طرابلس - بیروت به سوی پایتخت کشور اشغال شده لبنان.

حکایت چشمان بر در مانده مادران و پدران، خواهران، برادران، همسر و فرزند آن مسافران از یاد رفته؛ داستان سیاست با همه دعاوی  تلخ و شیرین آن، قصه رسانه با تمام تغافل ها و دروغ بافی های آن، حدیث بغض های داغ گلوگیر شده در حلقوم یارانی چشم به راه و سرانجام ماجرای کمین شبه نظامیان مسیحی متحد ارتش رژیم اشغالگر قدس بر سر راه خودروی حامل " سید محسن موسوی"، " احمد متوسلیان" ، "کاظم اخوان" و "تقی رستگار مقدم " در ظهر روز چهارم جولای.

اینها همه را، پژوهشگر و نویسنده توانای حوزه ادبیات پایداری ، حمید داود آبادی در یک روند پژوهشی چندین ساله، گرد آوری و در قالب کتابی که در دست دارید ارائه کرده است.  

این کتاب به هیچ روی دعوی حل قطعی این معما را ندارد؛ چه این که اگر این معمای سراسر ابهام و شگفتی، امکان رمزگشایی داشت، چه بسا دستانی تواناتر و کارآزموده تر از مولف این کتاب و این فرهنگسرا ، بودند که می توانستند از آن گره گشایی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo