رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خادمین قرآن کریم در مصلای تهران:

ملت ایران ماموریت دارد جامعه ایده آل را با توجه به قرآن بنا کند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سعادت نهایی بشر زندگی در جامعه اسلامی است، گفت:امروز ملت ما ماموریت دارد که در سرزمین مقدس ایران این جامعه ایده آل را بر پا کند.

احمدی نژاد که در مراسم تجلیل از خادمین قرآن کریم در مصلای تهران سخن می گفت: اظهار داشت قرآن برنامه و دستور العمل برپایی جامعه ایده آل است. بنابراین همه کسانی که در جهت ترویج فرهنگ قرآنی حرکت می کنند در جهت تشکیل جامعه اسلامی قدم بر می دارند.

وی تصریح کرد: بالاتر از این موضوع خدمت قابل تصور نیست و همه کسانی که در خدمت قرآن هستند اعم از کتابت ، نشر و تفسیر و تعلیم قرآن کاری مقدس را انجام می دهند.

رئیس جمهور با تشکر از مسئولان برپا کننده این نمایشگاه اضافه کرد: به عنوان کوچکترین خدمتگزار این کشور صمیمانه از همه کسانی که  در این مسیر قدم بر می دارند تشکر کرده و یکی از مهمترین وظایف دولت خود را حمایت از همه کسانی می دانم که در راه قرآن قدم بر می دارند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید همه فعالیتهای یک کشور بر اساس فرهنگ قرآنی باشد، افزود: حتی نحوه برخورد ما با دشمنان اسلام نیز باید بر اساس دستورالعمل قرآن باشد.

وی در پایان تصریح کرد: دولت با تمام توان خود در راه ترویج فرهنگ قرآنی قدم بر خواهد داشت.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حسین صفار هرندی در سخنانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم گفت: برگزاری این نمایشگاه در مصلی توفیق بزرگی بود که شان و منزلت قرآن پاس داشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: رئیس جمهور کشورمان افتخار می کند در مراسمی شرکت می کند که در آن از خادمان قرآن کریم تجلیل خواهد شد و این بدین معناست که مردان سیاست و خدمت ما علاوه بر همه کارهایی که در مسیر مهرورزی و خدمت انجام می دهند عرض ادب در برابر قرآن را وظیفه خود می داند.

بنا بر این گزارش؛ رئیس جمهور در این مراسم از خادمان برگزیده قرآن کریم تقدیر و جوایزی به آنها اهداء کرد.

رئیس جمهور همچنین پس از اهداء جوایز با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از بخشهای مختلف آن دیدار و با مسئولین و دست اندرکاران تولید و نشر محصولات قرآنی گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/28/04.aspx?mode=print