بیش از 45 کشور جهان تحت پوشش برنامه های قرآنی قرار گرفتند
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان مسلمانان 49 کشور جهان را از برنامه‌های مبلغین و گروههای تواشیح و قاری قرآن بهره‌مند می‌کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی رئیس مرکز بین ‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن اعلام این خبر افزود: 47 نفر از مبلغین ایرانی به کشورهای ارمنستان، تایلند، زیمبابوه، بلژیک، اوکراین، ونزوئلا، گرجستان، فیلیپین، دانمارک، بلغارستان، رومانی، ترکیه، مراکش، ترکمنستان، پاکستان، یونان، قزاقستان، هند، ایتالیا، قطر، چین، آلمان، سوییس کوزوو، روسیه، کنیا و لبنان اعزام می‌شوند.

وی هدف از اعزام مبلیغن و همچنین گروههای مختلف تواشیح و قاریان ممتاز قرآن را وعظ و تبلیغ و اجرای برنامه‌ های مختلف فرهنگی و قرآنی در ماه مبارک رمضان در کشورهای فوق عنوان کرد.

رئیس مرکز بین ‌المللی تبلیغ همچنین از اعزام 26 نفر از مبلیغین غیرایرانی به کشورهای پاکستان، هند، ترکیه، آذربایجان، سوریه، تاجیسکتان، روسیه، اندونزی، اوگاندا، بنگلادش، بورکینافاسو، افغانستان، تانزانیا، تایلند، چین، ساحل عاج، سنگال، بحرین، غنا، کامرون، کنگو، ماداگاسکار، مالی، نیجر، نیجریه و لبنان خبر داد.

به گفته محمدی اعزام این گروهها که بطور پراکنده در تمام سال و بطور گسترده در ایام ماه مبارک رمضان، محرم و صفر انجام می شود از ابتدای تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و قبل از آن نیز توسط سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است.

رئیس مرکز بین ‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: اعزام این مبلیغن با توجه به برنامه‌های فرهنگی و سیاسی نمایندگیهای فرهنگی و همچنین با توجه به جمعیت مسلمان کشور مبداء صورت می‌ گیرد.

 

منبع : خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/27/07.aspx?&mode=print