برگزاری جشن رمضان کودکان و نوجوانان تهرانی
کودکان و نوجوانان تهرانی با شرکت در نمایشگاه رمضان حضور در ماه نور و نیایش را جشن می گیرند.

 نمایشگاه رمضان نخستین برنامه ویژه و مستقلی است که در ماه مبارک رمضان با برنامه های متنوع و جذاب برای مخاطبین کودک و نوجوان و خانواده های آنان توسط کانون برپا می شود.

در این نمایشگاه که کار خود را از روز یک شنبه 24 مهر در مرکز آفرینشهای فرهنگی ، هنری کانون آغاز می کند، بازدید کنندگان تا 9 آبان از فعالیتها و برنامه های متنوع آن در فضایی معنوی متناسب با ماه رمضان بهره مند می شوند.

بر اساس این گزارش به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ارایه مجموعه نفیسی از آثار مکتوب و تابلوهای هنری و آثار حجمی قرآنی در کنار نقاشی های شاد و زیبای کودکان با موضوع های مذهبی از جمله بخش های این نمایشگاه است.

شرکت کنندگان در جشن نور و نیایش در کارگاه های هنری آن در رشته های نقاشی، نقاشی دیواری، سفالگری دستی و با چرخ، خوشنویسی، کاردستی و کلاژ نیز شرکت می کنند.

نمایش فیلم ،اجرای تئاتر، قصه گویی، نمایشگاه عکس و پایگاه بازی ها و مسابقه های رایانه ای از دیگر بخش های این نمایشگاه است که هر روز از ساعت 10 تا 22 در این مرکز واقع در خیابان حجاب  برگزار می شود.

 اتاق بازی های فکری و مهارتی نیز در بخش جنبی این نمایشگاه، فضایی شاد، متنوع و آموزنده را برای بچه های شرکت کننده در نمایشگاه فراهم می آورد. 

 همچنین در بخشی جذاب ، کودکان و نوجوانان می توانند با حضور در کارگاه های پویانمایی (انیمیشن) برای نخستین بار ساخت فیلم های پویانمایی را در کنار کارگردان های مطرح این رشته هنری به دست خود تجربه کنند.

 صاحب نظران و دست اندرکاران مسایل آموزشی، تربیتی، مذهبی، و فرهنگی و هنری هم در قالب نشست های تخصصی موضوع های مختلفی از جمله قرآن، کودک و خانواده را در حاشیه نمایشگاه به بحث و بررسی می گذارند.

 این گزارش می افزاید: با توجه به هم زمان شدن برخی از روزهای این نمایشگاه با ایام سوگواری امیر مومنان حضرت علی (ع) و شب های قدر، برنامه ها و مراسم های مذهبی ویژه ای نیز در نمایشگاه برپا می شود.

 ناشران کتاب های قرآنی و مذهبی و تولید کنندگان اقلام صوتی و تصویری و نرم افزارهای رایانه ای نیز در بخش فروش نمایشگاه رمضان، محصولات خود را به بازدید کنندگان عرضه خواهند کرد.

گفتنی است نمایشگاه رمضان ساعت 10 صبح روز 24 مهرماه در مرکز آفرینش های فرهنگی ، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب کار خود را آغاز می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/23/11.aspx?&mode=print