شهید آوینی

 

نخستین جشنواره رمضان در مشهد افتتاح شد
نخستین نمایشگاه قرآن کریم و رمضان با نام "جشنواره رمضان" شب گذشته، پنجشنبه 21 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح شد.

علیرضا هوشنگ نژاد مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی مشهد در مشهد در مورد این نمایشگاه اظهار داشت: مهمترین پتانسیل موجود برای برگزاری نمایشگاه فوق وجود مرقد مبارک امام هشتم ، حوزه های علمیه مشهد و دانشگاههای علوم قرآنی و معارف و نیز بالاترین تعداد قاریان ممتاز کشور در مشهد هستند.

وی افزود: مطالعات ابتدایی برای برگزاری نمایشگاه از 3 سال قبل آغاز شدند اما با عدم پذیرش هزینه های برگزاری توسط متولیان امور فرهنگی و مذهبی در دو سال قبل برآن شدیم تا تمام هزینه را در سال اخیر که اولین سال برگزاری است خودمان پرداخت کنیم ضمن اینکه نمایشگاه نیز برای شرکت کنندگان رایگان است.

هوشنگ نژاد یادآورشد: شورای سیاست گذاری نمایشگاه مرکب از آستان قدس، صدا و سیما، شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه قاریان و اداره اوقاف هستند.

مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی مشهد در پاسخ به سؤالی مبنی بر فلسفه برگزاری نمایشگاه فوق گفت : بطور معمول در زمان بعد از افطار بجز جلسات قرآن خانوادگی، برنامه خاصی در سطح شهر وجود ندارد و یکی از فلسفه های برگزاری این نمایشگاه بازدید مردم در ساعات بعد از افطار از فعالیتها و دستاوردهای قرآنی و آشنایی با کتب منتشره در این زمینه است.

وی گفت : برنامه نمایشگاه رمضان بعد از فطار با دوره قرآن توسط قاریان آغاز می شود، همچنین اذان مغرب ، پخش قرآن و برنامه های مذهبی بصورت مستقیم از سیمای مرکز خراسان پوشش داده خواهند شد.

وی از اختصاص دو سالن از مجموعه فضای نمایشگاه به تعاونی ناشران خبر داد و گفت : در ایام افطار پذیرایی از میهمانان و مدعوین نیز انجام خواهد شد.

مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی مشهد افزود: یک سالن از مجموعه فضاهای نمایشگاه به آستان قدس و توانمندیهای این نهاد اختصاص دارد که در آن موزه های گنجینه قرآن، جلدهای نفیس قرآنو  دست خطهای قدیمی قرآن عرضه و کارگاههای حدیث قرآنی، نشستهای قرآنی باعنوان سرای اهل قلم، مسابقات قرآن بخوانید، طرح نور و نیز تجلیل از خادمان قرآن اجرا می شوند.

وی در خصوص حضور ناشران در نمایشگاه گفت : 60 مؤسسه انتشاراتی  کتب خود را در زمنیه علوم قرآنی حدیث و مباحث دینی و نیز نرم افزارهای دینی و قرآنی  عرضه خواهند کرد ، ضمن اینکه انجمنهای خوشنویسان و هنرهای تجسمی نیز از مهمانان بخش جنبی نمایشگاه هستند.

هوشنگ نژاد با اشاره به تنوع بخشهای گوناگون نمایشگاه امسال گفت : ختم تلاوت نور، بوستان رضوی، نمایشگاه اسناد وقفی اداره اوقاف ، واحدهای آفرینشهای قرآنی از دیگر برنامه های نمایشگاه فوق خواهند بود.

وی در پایان فضای نمایشگاه فوق را 6000 متر مربع اعلام کرد و گفت: با تمهیدات انجام شده بدنبال آن هستیم تا این نمایشگاه  در سالهای بعد طی ماه مبارک رمضان برگزار شود.

 نمایشگاه رمضان امسال از 21 تا 28 مهر در نمایشگاه بین المللی مشهد پذیرای علاقمندان است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo