همایش تفکر اسلامی در مصر برگزار می شود
به مناسبت ماه مبارک رمضان، همایش تفکر اسلامی با شعار" این امت، امتی واحد است" در مصر برگزار می شود .

همایش " تفکر اسلامی " از سوی وزارت اوقاف و مجلس عالی امور اسلامی مصر با همکاری دانشگاه الازهر با شعار " این امت ، امتی واحد است " و با حضور مفتی مصر دکتر علی جمعه، وزیر تعاون بین المللی مصر دکتر فایزه ابو نجا، جمعی از سفیران کشورهای اسلامی و اساتید دانشگاه الازهردرماه مبارک رمضان برگزارمی شود. 

وزیر اوقاف مصر دکتر محمود حمدی زقزوق با نظر به  نزول قرآن دراین ماه و آسمانی بودن این ماه، گفت:  ماه رمضان ماه تزکیه روح و قلب است و موجب هدایت مردم و راه نجات مسلمانان است .

دکتر زقزوق با تأکید بر اینکه دین اسلام دین عدل و داد است، گفت: عبادت درقرآن معنای کوتاهی ندارد، بلکه معنای وسیعی دارد. همینطورعبادت به نماز محدود نمی شود، بلکه حج، زکات، روزه وغیره را در بر می گیرد . در واقع عبادت مفهومی کامل و جامع دارد و زندگی دینی و دنیوی را بدون افراط و تفریط شامل می شود . 

دبیرکل مجلس عالی امور اسلامی دکتر عبد الصبو ر مرزوق اظهار داشت : ماه رمضان ماهی است که مسلمانان عزم خود راجزم می کنند تا با عبادت و طاعت به قرب الهی دست یابند و در این ماه خداوند، مسلمانان را به خاطر چنگ زدن به معانی اصیل اسلام و قرآن بیشتر یاری می کند.

تاریخ دقیق برگزاری همایش تاکنون اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/23/09.aspx?&mode=print