شهید آوینی

 

کتاب "داستانهای رمضان" در فرانسه منتشر شد
یک نویسنده تازه مسلمان شده فرانسوی کتابی را با محوریت داستانهای رمضان برای کودکان منتشر کرده تا کودکان مسلمان ضمن بهره بردن از داستان، با ارزشهای معنوی روزه و آداب اسلامی آشنا شوند.

ایرن رکارد، نویسنده این کتاب کودکان درباره هدف خود از نگارش این کتاب اظهار داشت: این کتاب می تواند پرسشهایی که از سوی کودکان درباره ارزش و ماهیت روزه داری مطرح می شود را پاسخ دهد.

این اثر تحت عنوان « آنچه رمضان به من می گوید» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در فرانسه منتشر شده و در برگیرنده 30 داستان مجزا است که هر کدام از آنها را می توان در هر روزماه مبارک رمضان برای کودکان خواند.
نویسنده این کتاب در این مورد اظهار داشت: این کتاب 30 داستان قصد دارد کودکان را درباره روزه و اساس این اقدام معنوی آموزش دهد و افزود: کودکان با خوانده هر داستان به ارزشهای روزه پی برده و با دیدگاههای بشردوستانه در دین مبین اسلام آشنا می شوند.

رکارد داستانیهای روایت شده در این کتاب را از زبان ام حسن، مادر شخصیت اصلی داستان روایت می کند. نقطه آغاز جمع آوری این داستانها در نظر نویسنده زندگی مسلمانان فرانسه بود، اما پس از آن به داستانهای سراسر دنیا تعمیم داده شد. در اولین داستان مادر حسن درباره قبله مسلمانان با او صحبت می کند و به او می آموزد تا برای افطارآماده شود و پس از آن درباره آداب عبادی دین اسلام با او صحبت می کند که تمامی آنها می تواند برای کودکان آموزه تلقی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo