نمایشگاه کتابت و کتاب آرایی قرآن کریم افتتاح شد
نمایشگاه " نگرشی در روند کتابت و کتاب آرایی قرآن کریم"پنجشنبه 21 مهرماه در مرکز دایرة المعارف انسان شناسی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دکتر محمد صادق محفوظی رئیس مرکز دایرة المعارف انسان شناسی گفت: این نمایشگاه دردر دو بخش "سیر تطور خط کوفی " و" کتابت و کتاب آرایی قرآن کریم" برگزار شده است. رئیس مرکز دایرة المعارف انسان شناسی افزود: نمایش آثار معاصرین و آثار مختلف قرآن کریم مربوط به گذشتگان در زمینه کتابت و کتاب آرایی قرآن کریم از جمله موارد قابل توجه در این نمایشگاه است.

در ادامه این مراسم پروفسور " سیدحسن امین " محقق و استاد دانشگاه با اشاره به زمینه ‌های زیبایی شناسی، خطاطی و کتاب ‌آرایی قرآن کریم بطور عام این هنر را هنری قدسی نامید که مهمترین مشخصه ‌آن آگاهی فرا حسی آن در انسان است .

وی با اشاره به هنرهای کتابتی که در زمینه قرآن کریم وجود دارد افزود: خطاطی و هنرهای مرتبط با کتابت قرآن به گونه ‌ای با هنر نقاشی تلفیق شده است که موجب اعجاب است .

در این مراسم دکترمهدی محقق پژوهشگر و استاد دانشگاه و دکتر ابوالفضل ذابح  به ترتیب در زمینه اصول دین، نفس و فقه اکبر در قرآن کریم و روند کتابت و کتاب آرایی قرآن درطول پانزده قرن گذشته، صحبت کردند.

نمایشگاه بزرگ نگرشی در روند کتابت و کتاب آرایی قرآن کریم تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه در مرکز دایرة ‌المعارف انسان شناسی، درسعادت آباد نرسیده به میدان کاج ‌از ساعت 19 تا 21 پذیرای علاقمندان است

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/23/07.aspx?&mode=print