ايران در ۵ كشور اروپايی و آسيايی نمايشگاه قرآن برگزار می‌كند

رايزنی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همكاری آستان قدس رضوی، در ۵ كشور آسيايی و اروپايی نمايشگاه‌های قرآنی برگزار می‌كند.
به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين نمايشگاه‌هاهمزمان با ماه مبارك رمضان در كشورهای آلمان، قطر، پاكستان، بنگلادش و قزاقستان داير شده است.
براساس گزارش‌های رسيده، در برلين در ايام ماه مبارك رمضان فعاليت‌های ويژه‌ای از قبيل برنامه‌های زير برگزار می‌شود:
برپايی مراسم افطاری رايزنان فرهنگی كشورهای اسلامی مقيم برلين، دعوت ائمه جماعات شيعه و سنی پنجاه مسجد در شهر برلين و برگزاری سمينارهايی در خصوص مطالعات اسلامی در محل رايزنی فرهنگی ايران با حضور و سخنرانی فرهيختگان ايرانی و آلمانی و مسلمانان مقيم برلين.
همچنين در نمايشگاه قرآنی قطر، هشت تن از هنرمندان استان خراسان رضوی آثار خود را در زمينه‌های مرمت آثار خطی قرآنی، معرفی بارگاه امام رضا (ع)، مينياتور، معرق، سفالگری، قلم زنی، با موضوعات قرآنی همراه با كار كارگاهی به مدت ده روز از تاريخ بيستم مهرماه در محل پارك «البدع» دوحه در معرض ديد علاقه‌مندان قرار می‌دهند.
در نمايشگاه قرآنی «داكا» نيز كه در محل موزه ملی پايتخت بنگلادش برگزار می‌شود سه تن از هنرمندان خراسان رضوی، آثاری شامل: تابلوهای قرآنی، تذهيب، خط، خوشنويسی و كار روی سنگ را به نمايش‌ می‌گذارند.
گفتنی است در نمايشگاه‌های مشابهی كه در شهر لاهور پاكستان و نيز آلماتی كشور قزاقستان توسط نمايندگی فرنگی ج.ا.ا در آلماتی برگزار می‌شود آثار تعدادی از هنرمندان كشورمان در رشته‌های مينياتور و سوزن دوزی با موضوعات قرآنی به نمايش درمی‌آيد.

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/21/04.aspx?&mode=print