شب گذشته طی مراسمی ؛
نتایج بیست و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم اعلام شد
برگزیدگان بیست و دومین دوره مسابقات بین المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم ، شب گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" در رشته حفظ کل قرآن کریم مهدی حسنی از ایران بعنوان نفر اول، عبدالحمید عبدالله عمر الغویل از لیبی بعنوان نفر دوم، فیصل احمد از بنگلادش بعنوان نفر سوم، محمد کامران عزیز از هندوستان بعنوان نفر چهارم و خالد اللهبی از بحرین بعنوان نفر پنجم معرفی شدند .

در رشته تفسیر پنج جزء قرآن کریم نیز عبدالحمدی مشلاح از مغرب نفر اول، زهرا ژرفی از ایران نفر دوم، محمد رضا مطرالشریفی از عراق نفر سوم، محمد الله بن محمد اسحاق از بنگلادش نفر چهارم و صبیحه سعید عبدالفتاح الفار از مصر بعنوان نفر پنجم معرفی شدند .

در رشته قرائت قرآن کریم نیز حمید شاکر نژاد از ایران، میثم تمار از عراق نفر دوم ، مصطفی فتحی اسماعیل از مصر نفر سوم، لیلی وحیودی از اندونزی نفر چهارم و لقمان عیسی از مالزی نفر پنجم شدند.

به گزارش "مهر"، در این دوره از مسابقات 73 قاری، حافظ و مفسر پنج جزء قرآن، از 45 کشور جهان، از روز جمعه 15 مهرماه ، به مدت شش روز با یکدیگر رقابت کردند که در پایان پنج نفر در هر یک از رشته ‌ها بعنوان نفرات برتر معرفی و جوایزی نیز دریافت کردند.

سازمان اوقاف و امورخیریه از سال 1360، با هدف توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن در سطح جهان اسلام و مسلمانان سایر کشورها، معرفی توجه نظام جمهوری اسلامی ایران به برنامه ‌های قرآنی، افزایش تبادل مسائل فرهنگی در سایه قرآن در بین مسلمانان جهان و بوجود آوردن زمینه وحدت امت اسلامی حول محور قرآن، آشنا شدن مسلمانان با جمهوری اسلامی ایران و کسب تجربه از فعالیتهای قرآنی سایر کشورها،  مبادرت به برگزاری مسابقات بین ‌المللی قرآن‌ کریم در ایران کرده است.

حضور اقشار مختلف در این برنامه ‌ها، برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور رئیس‌ جمهور، حضور بالاترین مقامهای کشور در روزهای مسابقات، مراسم اختتامیه در محضر مقام معظم رهبری، همزمانی مسابقات با ایام خاص و مبارک، ایجاد فرصتی مناسب برای معرفی حافظان و قاریان جهان اسلام و حضور مستمر میهمانان خارجی، از جمله ویژگیهای مسابقات فوق است

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/21/03.aspx?&mode=print