هنر مسئولان "جلب رضایت مردم" است


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با بیان بخشهایی از مواعظ و نصایح حضرت علی (ع) به مالك اشتر ضمن توصیه مسئولان به بهره‌گیری بیش از پیش از فضایل و بركات ماه مبارك رمضان بر لزوم در نظر گرفتن رضایت مردم و نادیده گرفتن خواستها و توقعات گروههای خاص و ویژه خواران به عنوان اولویت مسئولان نظام تاكید كردند.

ایشان با تاكید بر اینكه مسئولان باید همواره خود را مدیون و وامدار مردم بدانند افزودند: در منطق علوی، در همه امور عامه مردم و جلب رضایت آنان مورد توجه است و هنر مسئولان آن است كه در كارها و اقدامات خود ضمن جلب رضایت مردم، پیچیدگیهای مسایل اقتصادی و اجتماعی را نیز مدنظر قرار دهند.



مقام معظم رهبری، گروههای خاص و ویژه‌خواران اقتصادی و سیاسی را پرتوقع و مایه رنج و اذیت مردم و مسئولان دانستند و خاطرنشان كردند:‌این افراد و گروهها، در دوران سختی كمترین مساعدت را دارند و از رعایت عدل و انصاف ناخرسند و در مشكلات از همه مردم كم صبرتر هستند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) در خصوص شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران و مسئولان و تامین زندگی نسبتا راحت به منظور جلوگیری از انحراف و خیانت آنان افزودند: آن حضرت بر مراقبت دائم از مسئولان و برخورد جدی و مناسب در صورت تخلف آنان نیز تاكید دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، خودشیفتگی، حب ستایشگری، منت‌گذاری بر مردم، بزرگنمایی كارها و اقدامات انجام گرفته، خلف وعده با مردم در انجام كارها، شتابزدگی در امور، كوتاهی در كارها و اصرار بر شیوه‌ها و برنامه‌های غلط را از جمله مسایلی دانستند كه مسئولان باید از آنها بر حذر باشند.

ایشان با اشاره به فضایل ماه مبارك رمضان افزودند: هرچه از بركات این ماه عظیم بیشتر استفاده شود، روح انسان تعالی بیشتر مي‌یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با تاكید بر قرائت همراه با تدبر قرآن به منظور عمق بخشیدن به معارف دینی و همچنین توجه به مضامین والا و ارزشمند دعاهای ماه مبارك رمضان، از جمله دعای افتتاح، دعای ابوحمزه ثمالی و دعاهای صحیفه سجادیه، مسئولان بویژه اعضای هیات دولت را به استمداد از خداوند جهت انجام وظایف سنگین خود و تقویت روحیه خستگی ناپذیری در خدمت به مردم و حل مشكلات توصیه كردند.

ایشان همچنین با تاكید بر اینكه مسئولان هیچگاه خود را مصون از انحراف ندانند، لزوم مراقبت دائم را یادآور شدند و خاطرنشان كردند: یكی دیگر از راههای جلوگیری از انحراف، نرنجیدن از تذكرهای افراد خیرخواه و حتی سخنان درشت آنان است.

در ابتدای این دیدار محمود احمدي‌نژاد رئیس جمهور حلول ماه مبارك رمضان را تبریك گفت.

در پایان این دیدار، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت روزه خود را به همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی افطار كردند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

 

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/18/06.aspx?&mode=print