نشست "وبلاگهای دینی و قرآنی" برگزار می شود

نخستین نشست وبلاگهای دینی و قرآنی، به منظور بررسی آثار و کاربرد آنها در جامعه، 29 مهرماه در محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد .

نشست علمی ـ تخصصی وبلاگهای دینی و قرآنی  با حضور صاحبنظران و کارشناسان این عرصه و با هدف بررسی چگونگی حمایت از وبلاگ نویسان برای تولید محتوای برتر و معناگرا و همچنین ارائه دستاوردهای معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه برگزار می شود.

بررسی چگونگی استفاده و کاربرد وبلاگهای قرآنی و دینی موجود و ارائه روشهای استفاده از محتوای تولید شده، استفاده از نتایج و دستاوردهای نشـست بعـنوان راهکارهای اجرایی بمنظور انجام فعالیتهای سالهای آینده در این حوزه و معرفی الگو و شیوه مناسب در این زمینه از دیگر اهداف برگزاری نشست فوق است .

بر اساس اعلام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی همچنین بررسی روند تولید وبلاگهای قرآنی و دینی در جامعه و چگونگی حمایت ارگانها و سازمانهای دولتی در جهت تقویت و حمایت از تولید کنندگان وبلاگهای قرآنی و دینی بمنظور پشتیبانی از این حرکت خودجوش فرهنگی در سطح گسترده و بررسی راهکارهای مختلف بمنظور هدفمند کردن حضور جوانان در بهره ‌گیری از اینترنت و ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی ‌ـ اسلامی با استفاده از فناوری اطلاعات،‌ از دیگر اهداف پیش بینی شده برای برگزاری نشست تخصصی وبلاگهای دینی و قرآنی اعلام شده است .

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا پیش از این دو دوره جشنواره ملی اینترنتی قرآن کریم را در سالهای 82 و 83 برگزار کرده و امسال نیز سومین دوره از این جشنواره با عنوان "عدالت در قرآن" را برگزار خواهد کرد.

نشست فوق روز جمعه 29 مهرماه (16 رمضان)، ساعت 20 برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/18/04.aspx?&mode=print