شهید آوینی

 

رييس سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد: برگزاری اولين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن زنان در سال

اولين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن ويژه زنان همزمان با برگزاری بيست و سومين دوره اين مسابقات از سال ۸۵ آغاز می‌شود.
حجت‌الاسلام والسلمين «محمدعلی نظام‌زاده»، رييس سازمان اوقاف و امورخيريه در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: اين اقدام در راستای تنوع بخشی بيشتر به مسابقات و مشاركت بيشتر نيمی از جامعه انجام می‌شود.
وی افزود: اين مسابقات با رعايت جوانب شرعی و البته تحميل هزينه سنگين‌تر به سازمان اوقاف انجام می‌شود ولی نتايج درخشانی كه برای آن وجود دارد ارزش چنين هزينه كردنی را دارد.
نظام‌زاده تصريح كرد: اگر مادران خانواده قرآنی باشند به طور قطع خانواده‌ها و به دنبال قرآن جامعه نيز قرآنی می‌شود.
وی در خصوص تمايز اين دوره از مسابقات با مسابقات سال‌های گذشته تصريح كرد: افراد جديدی در اين مسابقات حضور پيدا كرده‌اند چرا كه براساس قوانين مسابقات كسانی كه در سال‌های گذشته در مسابقات شركت كرده‌اند حق حضور در اين دوره را ندارند.
رييس سازمان اوقاف و امورخيريه در خصوص داوری مسابقات اظهار كرد: داوران جديدی را از برخی كشورها دعوت كرده‌ايم. همچنين از وجود داوران جوان داخل كشور نيز بهره‌مند خواهيم شد.
وی افزود: ما به اندازه كافی در گزينش داوران تلاش كرده‌ايم و به آنان اطمينان داريم و اگرچه ممكن است اشتباهی نيز از سوی يك داور صورت گيرد اما هيأت نظارت آن را بررسی می‌كند.
نظام‌زاده در پاسخ به اين سئوال كه چرا كشورهای ديگر اسلامی از داوران ايرانی كمتر استفاده می‌كنند گفت: اين مسئله وجود داشته است اما حضور استاد كريم منصوری و شهريار پرهيزكار برای داوری مسابقات امارات و تونس فتح بابی خواهد بود تا از داوران ايرانی بيشتر استفاده شود.
وی درباره برگزاری همايش در حاشيه مسابقات تأكيد كرد: همه ساله دو تا سه جلسه با شركت كنندگان برگزار می‌كنيم، اشكالات و بحث‌هايی را كه مطرح است پاسخ می‌دهيم و مسائل را پيرامون انقلاب اسلامی و ايران برای آنان بازگو می‌كنيم چرا كه آنچه در ايران می‌گذرد می‌تواند الگو و اسوه آنان باشد.
نظام‌زاده در پاسخ به اين سئوال كه تلاوت كدام قاری ايرانی را بيشتر از بقيه دوست دارد گفت: همه قاريان را دوست دارم اما تلاوت‌های كريم منصوری را بيشتر از ديگران می‌پسندم.
وی افزود: اولين باری كه تلاوت منصوری را در بندرعباس و در حالی كه منصوری در سنين نوجوانی قرار داشت شنيدم بسيار تحت تأثير قرار‌گرفتم.... در اين جلسه آيت الله خزعلی حضور داشت و درباره كريم منصوری گفت: نفس كريم منصوری شش ثانيه از نفس عبدالباسط بيشتر است.
وی در پايان، منصوری را يكی از افتخارات كشور خواند.

منبع: خبرگزاری ایکنا
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo