دولت شرايط بين‌المللي شدن پرونده‌ 4 ديپلمات را بررسي كند

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: دولت بايد شرايط بين المللي شدن پرونده‌ 4ديپلمات ربوده شده ايراني را بررسي كند.

غلامرضا مصباحي مقدم اظهار داشت: ربايش ديپلمات‌هاي ايراني در لبنان توسط فالانژها در شرايطي بود كه لبنان حاكميت قوي و مستقري نداشت و آن‌چه كه خلاف عرف و قوانين بين‌المللي بود، در آن كشور اتفاق افتاد و بحث مهمتر انتقال اين ديپلمات‌ها به رژيم اشغالگر قدس است.
مصباحي مقدم افزود: جنايات رژيم صهيونيستي بر همگان واضح و روشن است و نه تنها ما بلكه همه جهانيان اين رژيم را يك رژيم ضد بشر مي‌دانند.
نماينده تهران با تاكيد بر لزوم بين‌المللي كردن پرونده 4ديپلمات يادآور شد: تصورم بر اين است كه دولت بايستي به مسئله ربايش اين 4ايراني يك جنبه بين‌المللي ببخشد و به عنوان يكي از موارد نقض جدي حقوق بشر به طرح آن بپردازد.
مصباحي مقدم به هجوم تبليغاتي رسانه‌هاي خارجي در مورد زندانيان سياسي اشاره كرد و افزود: ممكن است مسئله كوچكي در كشور ما اتفاق بيفتد و رسانه‌هاي بيگانه به خاطر اين‌كه اين مسئله يك جنبه ابزارگونه براي آن‌ها دارد به تبليغات كاذب در مورد آن پردازند و به اصطلاح آن را علم كنند در حالي كه در شرايط عادي نه براي اين رسانه‌ها و نه براي ديگران مسئله اهميت آن‌چناني نداشته باشد. ولي متاسفانه 4ديپلمات ايراني برخلاف عرف و حقوق بين‌المللي در اسارت رژيم اشغالگر قدس به سر مي‌‌برند بدون اين‌كه صدايي از مجامع حامي حقوق بشر و رسانه‌ها بلند شود. در حالي كه اگر واقعاً قرار بود اين رسانه‌ها به وجدان حقيقت‌ياب خود عمل كنند بايستي فعاليت‌شان در مسيري مي‌بود كه اين 4انسان را از چنگ رژيم صهيونيستي آزاد كنند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي بر لزوم افزايش فعاليت وزارت امورخارجه براي روشن شدن وضعيت 4 ديپلمات تاكيد كرد و گفت: دولت بايستي ربايش 4ديپلمات خود را به عنوان يكي از اصول پايمال شده حقوق بشر در سطح بين‌المللي مطرح كند و مطالبه آزادي آن‌ها را در همه جا فرياد بكشد تا به تدريج يك فشار همه‌جانبه بين‌المللي عليه رژيم اشغالگر قدس پديد آيد و آن‌ها را وادار به آزادي اين عزيزان كند.

منبع:خبر گزاری فارس

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/16/12.aspx?&mode=print