سیصد هزار نفر در محافل قرآنی حرم رضوی شرکت کردند
در سه ماهه دوم امسال نزدیک به 300 هزار نفر در محافل و جلسات قرآنی آستان قدس رضوی شرکت کردند.

حجه الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، رئیس اداره آموزش قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار "مهر "در مشهد گفت: در تابستان امسال با توجه به حضور میلیونی زائران، برنامه های متنوعی در دارالقرآن آستان قدس رضوی برگزار شد که 181 هزار زائر و 112 هزار مجاور از این برنامه ها بهره مند شدند .

وی افزود : در این مدت جلسات آموزشی قرائت قرآن هر شب به مدت 90 دقیقه در دارالقرآن الکریم حرم رضوی برگزار شد که 63 جلسه آن ویژه بزرگسالان و 30 جلسه ویژه کودکان و نوجوانان بود، اساتید برجسته قرآنی مدیریت جلسات را بعهده داشتند .

حسینی یادآورشد: از نکات قابل توجه در تابستان امسال برگزاری 80 جلسه آموزشی در محل دارالحفاظ مسجد گوهرشاد، 70 محفل انس با قرآن با حضور قاریان و اساتید بین المللی و کشوری و گروههای تواشیح بصورت عمومی ، 15 محفل قرآنی ویژه خواهران و 15 جنگ قرآنی ویژه  کودکان و نوجوانان بود .

حجت الاسلام حسینی حمایت ازبرگزاری محافل قرآنی سایر شهرهای کشور را از اقدامات این اداره در تابستاناعلام کرد و گفت : این اقدامات حمایتی با اعزام قاریان، اساتید، حافظان برجسته و مداحان اهل بیت بصورت رایگان با برپایی سه محفل در شهرستانهای بجنورد ، درگز و شاندیز تحقق یافت .

وی افزود: برپایی 93 جلسه ترتیل یک جزء از کلام الهی ،75 جلسه گلواژه های نور (بیان نکات کاربردی آیات قرآن ) ،140 مسابقه قرآنی – حدیثی ،173 پخش زنده قرآن و اذان بارگاه نور باران رضوی ،15 جنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان ،ختم بیش از 1 میلیارد و 880 میلیون صلوات و 8301 ختم کل قرآن کریم توسط زائران و مجاوران  از دیگربرنامه های این اداره در سه ماهه دوم امسال بوده است .

 

 

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/09/06.aspx?&mode=print