نخستين جشنواره فرهنگي_هنري سنگرسازان بي‌سنگر برگزار شد

 نخستين جشنواره فرهنگي_هنري سنگرسازان بي‌سنگر به مناسبت گراميداشت هفته دقاع مقدس با حضور وزيران فرهنگ و ارشاد اسلامي، جهاد و كشاورزي و تعدادي از شعرا، نويسندگان و هنرمندان كشورمان در وزارت جهاد و كشاورزي برگزار شد.

صفار هرندي، وزيز فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تبريك هفته دفاع مقدس گفت: آناني كه جنگ را به صورت كامل محكوم مي‌كنند، افراد بي‌هنر و بدون تعهدي هستند.
وي افزود: جنگ به آن معنايي كه طي هشت سال دفاع مقدس به وقوع پيوست، گذشته از درد و رنج و تنفري متداول در هر جنگي، زيبايي‌هاي فراواني داشت كه هر كدام از آنها ستودني است و ما تنها در صورتي قادريم از جانبازان، ايثارگران و خانواده‌هاي شهدا قدرداني كنيم كه به معرفتي در خور دفاع مقدس دست يابيم.
وي افزود: دفاع مقدس همان دانشگاهي است كه به ما آموخت، چگونه اين كشور را بسازيم و در مورد آن تنها مي‌توان با زبان هنر سخن گفت.
وزير فرهنگ و ارشاداسلامي ضمن قدرداني از حضور فعال و موثر وزارت جهاد در هشت سال دفاع مقدس گفت: حضور جهاد در اين جنگ بعنوان واسطه‌اي مهم براي كشاندن مردم اجتماع، بالاخص نخبگان به عرصه دفاع مقدس بود.
در خلال جشنواره عده‌اي از شعرا و نويسندگان منتخب اين دوره از رقابت‌ها، قسمت‌هايي از مطالب خود را بروي سن قرائت كردند.
همچنين گروه موسيقي سه نفره كيميا با اجراي هنرمندانه خود بر زيبايي و معنويت اين مجلس افزود.
منتخبان اين دوره از جشنواره عبارتند از:
در بخش داستان نويسي: ساسان ناطق از استان اردبيل، مهدي حسيني از تهران، جعفر مومن باقري از شيراز، علي اصغر نوروزي مهر از خراسان، محمد سعيد سبحاني از تهران
در بخش عكس: داوود كهن‌ترابي از كرج، حميد هاشمي از كرج، فاطمه صادقيان از اصفهان و مريم عرفاني از تبريز
در بخش مقاله نويسي: حميد رضا محمد حسيني، سهيلا قرباني و عليرضا زواره از تهران
در بخش شعر: مهدي زارع از كرج، پروانه نجاتي از شيراز، ميلاد عرفانپور از شيراز، رزيتا نعمتي از قزوين و عباس محمدي از خمين.
گفتني است كه در كنار اين جشنواره نمايشگاه نقاشي با موضوع سنگرسازان بي‌سنگر نيز به نمايش درآمد كه در آن حماسه هشت سال دفاع مقدس به زيبايي به تصوير كشيده شده بود.
 

منبع : خبرگزاري فارس

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/07/08.aspx?&mode=print