دولت و مجلس تمام تلاش خود را در دفاع از حق هسته‌ای ایران بكار بندند

علما و فضلای سراسر كشور در بیانیه پایانی پنجمین اجلاسیه مشترك خود از دولت و مجلس خواستند تا تمام تلاش خود را در دفاع از حق هسته‌ای ایران بكار بندند.

در این بیانیه با اشاره به اینكه نشست‌های مشترك جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علما و فضلای سراسر كشور همه ساله با محور قرار دادن مباحث و مسایل مربوط به روحانیت و حوزه‌های علمیه در جهت پیشبرد اهداف متعالی اسلام و تقویت نظام اسلامی و تعمیق باورهای اعتقادی مردم برگزار مي‌گردد تصریح شده است: اجلاسیه پنجم نیز ضمن بررسی و پیگیری موضوعات نشست‌های قبل با تقویت ارتباط و اعتماد متقابل روحانیت و مردم و تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها پایان پذیرفت.
این بیانیه با اشاره به نكات مورد تاكید در این اجلاسیه مي‌افزاید: اعضای جامعه مدرسین و علمای بلاد با توجه به ضرورت تقویت ارتباط و اعتماد متقابل مردم و روحانیت اقدامات اساسی و نتیجه‌بخش در این زمینه را مورد تاكید قرار دادند.
در این بیانیه آمده است: حاضرین در اجلاسیه پنجم با تاكید بر لزوم حمایت و پشتیبانی و تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها در ابعاد علمی، اخلاقی و تامین منابع مالی خواستار هماهنگی مجموعه نهاد‌های حوزوی در تحقق این امر شدند.
همچنین شركت كنندگان در اجلاسیه ضمن تاكید بر وظیفه روحانیت نسبت به تسریع در رفع دغدغه‌های معیشتی مردم از دولت محترم و مجلس شورای اسلامی انتظار دارند در تقویت اعتقادات و ارزش‌های دینی مردم و تامین رفاه، امنیت، عزت و اقتدار ملت شریف ایران اقدامات اساسی را به عمل آورند.
دراین بیانیه آمده است: علمای حاضر در اجلاسیه ضمن محكومیت قطعنامه شورای حكام، مصرانه از دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار دارند كه دفاع از حق مسلم ایران در دانش هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از آن را در چارچوب مصالح نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری - مدظله العالی- بر خود فرض دانسته و تمام تلاش خود را در حفظ آن بكار بندند.
در ادامه این بیانیه آمده است: علمای بلاد و اعضای جامعه اسلامی مدرسین حوزه علمیه قم وحدت و انسجام ملی، همدلی و همكاری همه جانبه روحانیت سراسر كشور،گروه‌ها، احزاب و همه آحاد ملت را وظیفه‌ای شرعی و ملی مي‌دانند و از همه مي‌خواهند با پرهیز از اختلاف و تشتت و با پافشاری بر اتحاد و همبستگی،دشمنان اسلام و انقلاب را همچون همیشه مایوس سازند.
در پایان این بیانیه شركت كنندگان در پنجمین اجلاسیه مشترك علما و فضلای سراسر كشور همگان را به تقوای الهی و حفظ و تقویت وحدت و همبستگی توصیه كرده‌ و توفیق تلاش صادقانه به ملت شریف ایران اسلامی را خواستار شده‌اند.

 

منبع : خبرگزاری فارس

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/07/04.aspx?&mode=print