شهید آوینی
 
هم‌انديشي «هنر و دفاع مقدس» چهارشنبه ششم مهرماه برگزار مي‌شود

اولين هم‌انديشي «هنر و دفاع مقدس» روز چهارشنبه ششم مهر ماه در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار مي‌شود.

در اين همايش كه با مشاركت شش سازمان برگزار مي‌شود، كارشناسان در دو نشست صبح و ظهر به بررسي اين مقوله مي‌پردازند.
هم‌انديشي «هنر و دفاع مقدس» از ساعت 9 صبح با سخنراني سعيد ابوطلب نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي آغاز مي‌شود. پس از سخنان ابوطالب دبير علمي جشنواره گزارشي از عملكرد دبيرخانه را براي حاضران بازگو مي‌كند و در ادامه به وسيله محمدعلي رجبي نقش هنرهاي تجسمي به عنوان پيشرو در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بررسي مي‌شود.
«زن هنر و دفاع مقدس» را زهرا رهنورد بررسي مي‌كند و پس از آن از ساعت 10:45 تا 11:10 ضرورت و موانع پژوهش پيرامون هنر دفاع مقدس به وسيله مرتضي گودرزي‌ديباج بررسي خواهد شد.
«روش‌شناسي پرداختن به مضامين دفاع مقدس در عرصه فيلم و سينما» را محمدعلي حسين‌نژاد تشريح كرده و «تئاتر دفاع مقدس» را فرشيد ابراهيميان باز مي‌گويد.
قسمت پاياني از بخش اول اين همايش، «تحليل آثار هنري شهيد چمران و نقش عرفان در هنر دفاع مقدس» است كه اسماعيل منصور لاريجاني با ارايه مقاله‌اي آن را بررسي مي‌كند.
بخش دوم از اين همايش از ساعت 14 و به رياست ايرج اسكندري برپا خواهد شد. اولين برنامه اين بخش با سخنان مجيد سرسنگي دنبال مي‌شود و بعد از آن نمادگرايي در پوسترهاي هشت سال دفاع مقدس به وسيله محمد خزايي تشريح مي‌شود.
ادامه برنامه با «بررسي موردي بر تابلويي از كاظم چليپا» به وسيله علي عباسي پي گرفته شده و به دنبال آن «ديدگاه‌هاي امام خميني(ره) در خصوص نقش هنر و هنرمندان در حفظ و تريج فرهنگ دفاع مقدس به وسيله حسن جوانمرد بررسي مي‌شود.
پس از سخنان «مير فيصل باقرزاده» درباره نقش حفظ آثار در رشد و اعتلاي هنر دفاع مقدس ميزگردي با حضور عليرضا كمري، گودرزي ديباج و پرويز بيگي‌ حبيب‌آبادي پايان بخش مراسم خواهد بود.

منبع:خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo