شهید آوینی

 

شركت 45 كشور در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم

نظام‌زاده گفت: نمايندگان 45 كشور در مسابقات بين‌المللي حفظ ، قرائت و تفسير قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران شركت مي‌كنند كه اين ميزان بالاتر از شركت‌كنندگان مسابقات بين المللي و با سابقه 50 ساله مالزي است.

 نماينده ولي‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات بين‌المللي قرآن كريم كه هرساله در ايام بعثت پيامبرگرامي اسلام برگزار مي‌شد از امسال در ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود.
نظام‌زاده افزود: در اين دوره از مسابقات دو قاري برجسته مصري شيخ طوخي و استاد عبدالفتاح به عنوان داور و براي نخستين بار به ايران دعوت شده‌اند كه در نخستين روز ماه مبارك رمضان طي مراسمي در محضر مقام معظم رهبري با حضور همه شركت‌كنندگان مسابقات به اجراي برنامه خواهند پرداخت.
وي افزود: مراسم رسمي افتتاحيه دربعد از ظهر روز جمعه و در محل اجلاس سران با سخنراني رييس جمهوري و حضور ميهمانان لشگري و كشوري و سفراي كشورهاي اسلامي برگزار خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف با اشاره به اينكه اين دوره از مسابقات ويژه برادران است به رشته هاي اين مسابقات پرداخت و گفت: در سه رشته حفظ كل، قرائت و تفسير به ترتيب،30، 21 و 14 نفرشركت‌كننده خواهيم داشت كه از اين تعداد 3 نفر از جمهوري اسلامي ايران هستند.
نظام زاده تعداد داوران را 16 نفر عنوان كرد كه 8 نفر از ‌آنان كشورهاي مختلف دعوت شده‌اند؛ و از حضور 4 ميهمان ويژه در اين دوره از مسابقات خبر داد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه همچنين از برگزاري مسابقات ويژه بانوان در سال آينده خبرداد و گفت: با توجه به اينكه تمامي شؤون برگزاري آن به عهده بانوان است؛ احتمالا قرائت قرآن كريم با صوت و لحن هم برگزار مي‌شود.
گفتني است: جوايز اين دوره از مسابقات بين 50 تا 10 سكه بهار آزادي در نوسان است.
يادآور مي‌شود: دومين جشنواره قصه‌هاي قرآني هم در حاشيه اين مسابقات برگزار مي‌شود.

منبع:خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo