نشست بررسی کتـاب "جامع الافکار و ناقد الانظار" برگزار می شود
در ادامه سلسله نشستهای علمی، پژوهشی و نقد و بررسی کتاب مرکز پژوهشی میراث مکتوب، سی و پنجمین نشست تحت عنوان نقد و بررسی کتـاب جامع الافکار و ناقدالانظار تألیف؛ ملا مهدی نراقی با تصحیح مجــید هادی زاده برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، نشست نقد و بررسی کتـاب جامع الافکار و ناقد الانظار ملامهدی نراقی ساعت 17 روز دوشنبه  11 مهر ماه در مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب ، واقع در خیابان انقلاب ، بین ابوریحان و دانشگاه ، ساختمان فروردین طبقه دوم برگزار می شود.

ملا محمد مهدى نراقى، عارف و مجتهد، در سال 1128ق در نراق متولد شد. در حدود شانزده سالگى براى تکمیل مراتب علمى و تخصصى در علوم و فنون اسلامى به اصفهان رهسپار شد و در حوزه علمیه آن شهر از بزرگان از فقها و فلاسفه ‏اش استفاده کرد.  

وی با علوم اسلامى همچون فقه، اصول فقه، کلام، فلسفه، حساب، هندسه و نجوم آشنایی داشت. نراقی در اصفهان علاوه بر تحصیل و تدریس و تحقیق به تبلیغ و ارشاد مردم نیز همت گماشته و حتى با یادگیرى خط و زبان عبرى و لاتین نزد عالمان یهودى، با رهبران مذهبى اقلیتها وارد بحث و مناظره مى‏شود و از متن کتابهاى مذهبى آنان مطالبى را بر حقانیت رسالت پیامبر اسلام (ص) نقل و ترجمه مى‏کند.  این عالم ربانى پس از سالها تحقیق و تدریس و ارشاد و خدمت به مردم در روز شنبه 18 شعبان 1209 در سن هشتاد و یک سالگى در شهر کاشان به دیار ابدى شتافت ، پیکر وی در نجف اشرف به خاک سپرده شده است.

برخی از آثار ملا نراقی عبارتند از : انیس الحجاج، التحفة الرضویة، کنز الامور فى بعض الآداب الشرعیة، معتمد الشیعه فى احکام الشریعه، تنقیح الاصول، انیس الحکماء، الکلمات الوجیزة فى الحکمة.

منبع : خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/05/04.aspx?&mode=print