چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی تحویل اسرائیل شده اند/ اسرائیل از مرگ رون آراد مطمئن شده است
منابع دیپلماتیک اروپایی با اشاره به قریب الوقوع بودن آغاز مرحله دوم تبادل اسرا میان حزب الله و رژیم صهیونیستی فاش کردند دیپلمات های ایرانی در لبنان کشته نشده اند بلکه تحویل اسرائیل شده اند و تل آویو هم از مرگ رون آراد خلبان مفقود شده خود اطمینان پیدا کرده است.

 به نقل از روزنامه الدیار لبنان، منابع دیپلماتیک اروپایی از گشایش قریب الوقوع در مساله مبادله اسرا میان اسرائیل و حزب الله لبنان در چارچوب مرحله دوم آن خبر دادند در حالی که قرار بود این پرونده شش ماه پس از پایان مرحله اول مختومه اعلام شود.
 

کمیته امنیتی آلمانی تشکیل شده از سازمان اطلاعات خارجی که ماموریت پیگیری پرونده اسرا را برعهده دارد، بر سری ماندن کامل اقدامات و تلاش های صورت گرفته از سوی تهران و تل آویو برای تعیین سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان و رون آراد خلبان اسرائیلی مفقود شده در لبنان تاکید دارد.

بر اساس اطلاعات اندک فاش شده از منابع همراه با روند مذاکرات، طرف اسرائیلی از مرگ رون آراد مطمئن شده است و به اینکه جسد آن را تحویل بگیرد، بسنده کرده است اما از افشای اینکه آیا دیپلمات های ایرانی همچنان در قید حیات هستند یا خیر، خودداری می کند هرچند از این اشاره فهمیده می شود که چهار دیپلمات ایران در لبنان پس از دستگیری آنها کشته نشده اند وعملیات تسلیم آنها میان سران نیروهای فالانژیست لبنان و اسرائیل درمرحله ای که ایلی حبیقه از مسئولیت نیروهای فالانژیست در منطقه کرنتینا برکنار شد، صورت گرفت و آنها تحویل اسرائیلی ها شدند.

منابع پیش بینی کردند که عملیات مبادله اسرا در آینده شامل پطرس خوند از مسئولان نیروهای فالانژیست و سمیر قنطار از نیروهای برجسته حزب الله که از سالها پیش در زندان های صهیونیست ها بسر می برد،شود

منبع:خبرگزاری مهر

 

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/03/11.aspx?&mode=print