تماس‌ ها برای روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان آغاز شده است
روزنامه لبنانی "النهار" پس از پیگیری های اخیر مردم و دانشجویان ایرانی، از آغاز تماس ها برای پیگری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده در لبنان خبر داد .

 روزنامه لبنانی " النهار" در ستون خبرهای ویژه خود نوشت : تماس‌ ها برای روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان آغاز شده است.

این روزنامه در ادامه افزوده است : علاوه بر اتباع ایرانی ربوده شده در لبنان ، تماس‌هایی نیز برای روشن شدن وضع "رون آراد " خلبان ناپدیده شده اسراییلی در لبنان انجام خواهد شد.

پس از پایان سفر دانشجویان ایرانی به لبنان برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده، و تحرکات اخیر مردمی برای پیگیری سرنوشت این چهار نفر، مسعود ادریسی سفیر ایران در لبنان سه ‌شنبه هفته گذشته پس از دیدار با " شارل رزق " وزیر دادگستری لبنان، در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که بزودی شکایتی در این زمینه به مقام‌های قضایی لبنان ارایه خواهد شد.

همچنین وزیر دادگستری لبنان نیز تاکید کرد: دولت لبنان برای پیگیری پرونده دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی هر اقدام ممکن را انجام خواهد داد.

گفتنی است؛ چهار دیپلمات ایرانی به نام های سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان در تاریخ 14 تیر ماه سال 1361 در لبنان توسط فالانژهای وابسته به اسرائیل ربوده شده و شواهد موجود حکایت از زنده بودن آنان در زندان های رژیم صهیونیستی دارد. 

منبع : خبرگزاری مهر
 

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/03/06.aspx?&mode=print