با هدف متحد کردن امامان جماعت سراسر انگلستان؛

شورای ملی امامان و مساجد انگلستان تشکیل شد
مسلمانان انگلستان اولین شورای ملی امامان و مساجد را برای امامانی که در انگلستان بزرگ شده اند تشکیل داده و استانداردهایی را برای واعظان تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، "ناظر احمد" از حزب کار انگلستان در یک کنفرانس مطبوعاتی که با حضور چارلز کلارک وزیر کشور انگلستان برگزار شد، گفت: تشکیل این شورا یک اقدام تاریخی به شمار می رود. ما به عنوان مسلمانان انگلستان باید خود را با دنیای مدرن وفق دهیم تا هر چه سریعتر در جامعه ادغام شویم  و کودکانمان نیز الگوی صحیحی در اختیار داشته باشند.

"احمد" با اشاره به فعالیتهای این شورا در راستای متحد کردن تلاشهای مسلمانان، مبنی بر گفتگوی دینی و یکی کردن سنتهای اسلامی گفت: ما اکنون به عنوان یک مسلمان انگلیسی در نظر گرفته می شویم.

نشریه گاردین روز گذشته گزارش داد: این شورا مستقل از دولت عمل کرده و از سوی رهبران برجسته مسلمان در انگلستان اداره می شود. این اقدام ابتکاری به عنوان بخشی از پیشنهادات هفت گروهی مطرح شده که بدنبال انفجارهای لندن از سوی "کلارک" منصوب تا روابط بین جوامع در انگلستان تقویت شود.

"کلارک" اظهار داشت که از پیشنهادهای رهبران مسلمان حمایت کرده و 5 میلیون پوند به عنوان بودجه برای پیشبرد این طرحها ظرف 18 ماه آینده در نظر گرفته است.

این پیشنهادها دربرگیرنده برگزاری نشستهایی در راستای مبارزه با تروریسم و اسلام هراسی و اجرای برنامه هایی توسط علمای مردمی و شخصیتهای اسلامی همچون "طارق رمضان" و "یوسف اسلام" است تا جوانان مسلمان، علاوه بر حفظ هویت دینی خود ارزشهای جامعه ای که در آن زندگی می کنند را نیز بیاموزند.

"یوسف اسلام"، خواننده اسبق موسیقی پاپ انگلستان و "طارق رمضان" فیلسوف برجسته دین عضو کمیته مبارزه با تروریسم محسوب می شوند که از سوی وزارت کشور منصوب شده است.

عنایت بانگلاوالا" سخنگوی شورای مسلمانان انگلستان که رئیس کمیته مبارزه با تروریسم محسوب می شود، گفت: باید  دسترسی جوانان مسلمان انگلستان را به جریان تعالیم اسلام، به زبان انگلیسی تسهیل کنیم تا با ایدئولوژی افراط گرایی که بطور کامل با آموزه های اسلامی منافات دارد، مبارزه کنیم.

براساس اظهارات "احمد"، این شورای جدید با هدف کاهش اتکا به امامان خارجی و جذب کردن جوانان مسلمان به آموزشهای دینی و فعالیت به عنوان امام جماعت تأسیس شده است.

وی افزود: این شورا مساجد را در تعلیم و ارتقاء صلاحیت امامان جماعت را یاری می کند. 2000 نفر امام جماعت در انگلستان فعالیت می کنند که از این تعداد 300 نفر آنها در انگلستان بزرگ شده اند.

مساجد انگلستان از این پس ترجمه دعاهایی که به زبان عربی قرائت می شود را ارائه خواهند کرد تا 50 درصد جوانان زیر 24 سال که زبان عربی نمی دانند با معانی آن آشنا شوند.

Logo
https://old.aviny.com/News/84/07/02/05.aspx?&mode=print