شهید آوینی
بر اساس گزارش سالانه سازمان ملل
تبعیض علیه مسلمانان افزایش یافته است
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آخرین گزارش سالانه خود درباره آزادی دینی، در نتیجه گسترش سیاستهای مبارزه با تروریسم، آورده: تبعیض علیه گروههای دینی، اقلیتها و مهاجران افزایش یافته است.

"دودو دین"، گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق بشر در باره نژادپرستی ناشی از عدم تساهل در این گزارش آورده است: مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توجه کشورها را به علائم هشدار دهنده تبعیض نژادی و بیگانه هراسی جلب می کند که در نتیجه افزایش تعداد سیاستهای مبارزه با تروریسم به وجود آمده و این امر شکل تازه ای از تبعیض علیه گروههای دینی، معنوی و سنتی را صورت داده است.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی ایتالیایی "اکی"، وی در این راستا گفت: باید به  تبعیض علیه مسلمانان توجه ویژه مبذول داشت، اما ضد یهودیت و مسیحیت هراسی را نیز باید مد نظر قرار داد.

در این گزارش با اشاره به اینکه تبعیض در اماکنی چون محل انتظار در فرودگاهها، پایانه ها، بنادر و مرزهای کشورهای در حال افزایش است؛ توصیه شده اعضای مجمع عمومی سازمان ملل اقداماتی اتخاد کنند تا اماکنی از این قبیل به مناطقی تبدیل نشود که اقلیتها در آن از هیچگونه حقی برخوردار نیستند.

در میان اقداماتی که دراین گزارش بدان اشاره شده می توان به آموزش خط مشی با رعایت تساهل و صدور تضمینهای امنیتی در میان افرادی که مسئولیتی در این اماکن دارند، اشاره کرد.

علاوه بر این، گزارشگر ویژه سازمان ملل از کشورها خواسته است تعهد خود را در مبازره با افزایش رویدادهای ناشی از نژاد پرستی در ورزش، به ویژه در ورزش فوتبال گسترش دهند.

این امر نه تنها در برگیرنده انجام اقداماتی میان طرفداران تیمهای ورزشی است، بلکه شامل رفتار مربیان تیمهای مشهور که رویدادهای ناشی از بیگانه هراسی را بی اهمیت تلقی می کنند نیز می شود.

در میان دیگر توصیه های این گزارش می توان به همایشی علیه نژاد پرستی اشاره کرد که همزمان با جام جهانی 2006 در آلمان، با همکاری فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و کشور میزبان برگزار شود.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo