شهید آوینی
 
آموزش فراگیر قرآن کریم در ماه رمضان اجرا می شود
برنامه آموزش فراگیر قرآن کریم، طی ماه مبارک رمضان از سوی فرهنگسرای قرآن و مؤسسه شکوفه های فرهنگ اجرا خواهد شد .

حجت الاسلام یاسرموحد فرد عضو هیئت مدیره کانون غیر دولتی "پژوهشهای راهبردی" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: جوانان ایرانی  در سه سال اخیر کارهای مقدماتی و برنامه ریزی 20 هزار خطی را طراحی کرده اند و محتوای این  برنامه ها که بازی و فعالیتهای فرهنگی را شامل می شود، تمدن و فرهنگ اسلامی - بومی مورد توجه قرار گرفته، اما بدلیل عدم حمایت مسئولان این برنامه ها هنوز اجرایی نشده است .

وی  بر ضرورت آموزش قرآنی به کودکان با بهره گیری از فن آوری جدید تأکید کرد و افزود : با توجه به اینکه ما در کشور سازه ها و برنامه ریزی های دقیقی در این زمینه داریم، لازم است که متولیان، از این شیوه آموزش قرآن حمایت کنند .

وی افزود: در فعالیتهای قرآنی و در زمینه آموزش  قصص قرآنی، استفاده ازروشهای خلاق و نوآورانه الزامی بنظر می رسد چرا که در نهایت به درونی شدن و نهادینه شدن این مفاهیم در کودکان منتهی می شود .

موحد در ادامه برتولید محصولات فرهنگی تأکید کرد و گفت : در حال حاضر در کشور ابزار لازم برای تولید محصولات فرهنگی با استفاده از فن آوری جدید فراهم است و این امکان را به مسئولان فرهنگی می دهد که به تولید نرم افزارهای آموزشی در فضای سه بعدی بپردازند .

وی در ادامه گفت: باتوجه به محتوای غنی که عرفان، اخلاق و مباحث نظری ما در دین اسلام دارد می توانیم با بهره گیری از فن آوری روز، خود را به سطح جهانی برسانیم و فرهنگ خود را در عرصه فراملی معرفی کنیم

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo