شهید آوینی

در اقدامی انسان‌دوستانه جمع آوری شد

كمك ده میلیون دلاری مسلمانان به حادثه دیدگان كاترینا

جمعی از مسلمانان آمریكا در اقدامی انسان دوستانه ضمن حضور در مراسمی سالانه كه توسط انجمن اسلامی شمال آمریكا (ISNA) برگزار می‌شود، مبلغ ده میلیون دلار وجه نقد را به منظور كمك به آسیب‌دیدگان طوفان كاترینا جمع‌آوری كردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «نیوبلیز»، سازمان‌های‌ اسلامی از احداث گروهی اسلامی به منظور حمایت از آسیب دیدگان طوفان كاترینا خبر دادند.
اعضای این تشكل كه (MHRATF) نام دارد شامل انجمن روابط اسلامی آمریكایی، دایره اسلامی شمال آمریكا، انجمن رفاه مسلمانان، انجمن اسلامی مسلمانان شمال آمریكا، جامعه مسلمانان آمریكا، انجمن امور عمومی مسلمانان و چند انجمن اسلامی دیگر می‌شود.
دبیر كل انجمن اسلامی شمال آمریكا گفت: این یك تعهد اخلاقی اسلامی و ملی است كه باید به همسایگان خود آن‌ هم در چنین شرایطی كه به كمك نیاز دارند، كمك كنیم.
وی افزود: جامعه مسلمانان آمریكا وظیفه خود می‌داند تا سهم خود را در كمك رسانی به این دسته از شهروندان آسیب‌دیده آمریكایی كه ممكن است از هر دینی باشند، ایفا كنند.
پروژه اصلی گروه كمك‌رسانی (MHRATF) شامل ارزیابی نیازهای آسیب‌دیدگان این حادثه در ارتباط با منابع مالی و انسانی و سپس رفع نیازهای آنها در زمینه‌های مالی و معنوی می‌شود.
تاكنون بیش از دو میلیون از كمك‌های صورت گرفته توسط مسلمانان در بین بازماندگان طوفان كاترینا در ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی، لوسیانا، تگزاس و آلباما تقسیم شده است.
در حال حاضر بیش از هفت میلیون مسلمان در ایالات متحده آمریكا زندگی می‌كنند.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo