شهید آوینی

 

مسلمانان تایلند در معرض سوء رفتار پلیس و مقامات رسمی قرار دارند
مسلمانان تایلند ، پلیس این کشور را به دستگیریهای مستبدانه، آدم دزدی و حتی قتل متهم کردند.
مقامات رسمی تایلند ماه گذشته برای پایان دادن به 20 ماه خشونت در منطقه مسلمان نشین جنوب تایلند که حداقل 800 کشته برجای گذاشت ، خواستار یک قانون اضطراری شدند.
"تاکسین شیناواترا" روز پنج شنبه ادعا کرد که براساس این قانون اضطراری ، نیروهای امنیتی اجازه کشتن فردی را ندارند.
براساس گزارش رویترز، این درشرایطی است که مسلمانان ، مقامات رسمی تایلند را ( اکثر آنها بودائی هستند) متهم به سوء استفاده در منطقه مسلمان نشین جنوب تایلند کرده اند.
"حاجی عبدالکریم"، رئیس قدیمی ترین مدرسه اسلامی در جنوبی ترین نقطه تایلند گفت : زمانیکه درحال رانندگی هستم ، تمام وقت به پشت سرم نگام می کنم و از ترس سربازان و پلیس در وحشت به سرمی برم ، چرا که آنها همواره در تعقیب آموزگاران دینی هستند.

سه استان پاتانی، یالا و ناراتیوات در قرن گذشته پیش از پیوستن به تایلند قلمرو مسلمان نشین و مستقل محسوب می شد.
چندی پیش "تاکسین شیناواترا "نخست وزیر تایلند وعده داد تا در دور دوم وظایف خود تلاشهای بیشتری در راه بازگرداندن صلح به منطقه مسلمان نشین جنوب تایلند انجام دهد، اما با گذشت 6 ماه از وعده های نخست وزیر و تصویب قوانینی که وی مد نظر داشت  ، مسلمانان تایلند هنوز در معرض برخوردهای نامناسب پلیس و مقامات رسمی کشور قرار دارند.
تاسکین همچنین در زمینه مرگ 78 مسلمان که از خفگی جان باختند ادعا کرد ، بسیاری از این افراد بدلیل ضعف از روزه ماه مبارک رمضان جان باخته اند .
این در حالیست که 78 مسلمان ذکر شده ، در پی تظاهرات جنوب تایلند بدلیل کوتاهی مقامات ارتش از مسئولیتهای خود در اثر خفگی در یک کامیون ، که در زمان دستگیری به آنجا منتقل شده بودند ، جان باختند

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo